چین از موشک مافوق صوت جدید رونمایی کرد

    کد خبر :414265

چین در نمایشگاه هوایی در جنوب چین از یک مدل موشک جدید «مافوق صوت» رونمایی کرد.

به گزارش بازتاب روزنامه گلوبال تایمز روز یکشنبه گزارش کرد این نمایشگاه روز‌های ششم تا یازدهم نوامبر در شهر جو‌های در استان گوانگ دونگ واقع در جنوب چین برگزار شد.
این موشک بنا به اعلام شرکت ‘هونگدا بلاستینگ’ چین از موشک‌های مدل کروز مافوق صوت ‘اچ دی – ۱ ‘ است که می‌تواند برای هدف قرار دادن ناو‌های هواپیمابر مورد استفاده قرار گیرد و قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد.
موشک سرعتی بین ۲.۲ تا ۳.۵ ماک دارد و می‌تواند اهدافش را در فاصله ۲۹۰ کیلومتری هدف قرار دهد.
موشک جدید مافوق صوت چین دو هزار و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و تا ۱۵ کیلومتر توان ارتفاع گرفتن دارد و در روی دریا نیز تا ۶ متر زیرسطحی حرکت می‌کند و در خلال ۵ دقیقه قابلیت پرواز پیدا می‌کند و ۱۰ ثانیه بعد از آن دومین فروند آماده پرتاب می‌شود.
گزارش حاکی است این موشک که به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» شهرت دارد برای صادرات ساخته شده است.
این موشک که در ماه اکتبر با موفقیت آزمایش شده است با موشک‌های ‘براهموس’ ساخت مشترک هند و روسیه برابری می‌کند و می‌تواند از روی کشتی پرتاب شود.
در همین حال جت‌های جنگنده جدید، انواع تجهیزات و تسلیحات پیشرفته هوایی، سامانه‌های پهپادی نوین، سامانه‌های راداری و دیگر تجهیزات و مدلی از ایستگاه فضایی از جمله تجهیزاتی است که در این نمایشگاه هوایی نمایش داده شده است.
در این نمایشگاه جت جنگنده جی ۲۰ رادارگریز چین از نسل هواپیما‌های رزمی جدید و مدلی از هواپیمای ترابری وای ۲۰ به نمایش گذاشته شده است.
تیم آکروباتیک اول اوت نیروی هوایی و تیم آکروبات عقاب سرخ متعلق به دانشگاه علوم هوایی به همراه جت‌های جی ۱۰ از نسل سوم هواپیما‌های نظامی چین در این نمایشگاه برنامه‌های نمایشی اجرا کردند.
بمب افکن‌های راهبردی اچ ۶ کی که به طور متناوب بر فراز دریای شرقی پرواز می‌کنند و تسلیحات ویژه رزم متعلق به ارتش چین، هواپیما‌های مجهز به رادار‌های هشدار دهنده ‘کی جی ـ. ۵۰۰ ‘ و پیشرفته‌ترین پهپاد چین به نام ‘سی اچ ۷ ‘ و سامانه‌های ضد موشکی ‘اچ کیو ۹ بی’ و ‘اچ کیو ۲۲ ‘ از دیگر تجهیزاتی است که در نمایشگاه در معرض دید همگان قرار داده شده است.
شرکت صنعتی شمالی چین موسوم به ‘نورینکو’ نیز از ۱۶۰ مورد از تسلیحات و تجهیزات پیشرفته از جمله شماری از تانک‌های ارتش از مدل‌های وی تی ۴ و ۵ به همراه موشک‌های تیان لونگ ـ. ۵۰ در نمایشگاه رونمایی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید