انتشار جزئیات بیشتری از طرح ترور نافرجام ماکرون

    کد خبر :414127

اداره امنیت فرانسه با انتشار جزئیات بیشتری از طرح نافرجام حمله به رئیس جمهور این کشور از پیدا شدن یک اسلحه، چاقو و چاشنی‌های نارنجک و ارتباط دستگیرشدگان با یک گروه افراطی خبر داد.

به گزارش فارس، به دنبال انتشار خبر طرح ترور «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اینک جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شده است.

شبکه خبری «بی. اف. ام» به نقل از اداره کل امنیت داخلی فرانسه گزارش کرد که به دنبال تحقیقات صورت گرفته در زمینه این سوء قصد نافرجام علیه ماکرون، تاکنون 6 نفر دستگیر شده‌اند.

قرار بود این افراد در هفتم نوامبر (چهارشنبه 16 آبان) با چاقو به ماکرون در شهر شارلویل مزیر در شمال فرانسه حمله کنند.

بر این اساس، «ژان پیر. بی» 62 ساله و سردسته این افراد از 31 اکتبر (چهارشنبه نهم آبان) تحت نظر بخش امنیت داخلی فرانسه بود.

پلیس ردپای او را از پیام‌هایش در اپلیکیشن‌های رمزگذاری شده ردگیری کرده بود. وی در آن پیام‌ها علیه ماکرون سخنان خصمانه‌ای نوشته بود.

پلیس بعد از دستگیری ژان پیر یک چاقوی سرامیکی که دستگاه‌های بازرسی قادر به تشخیص آن نبودند را از خودروی وی یافت. ظاهرا قرار بوده در جریان پیادی روی ماکرون در شهر شرلویل مزیر با این چاقو به وی حمله شود.

پلیس فرانسه همچنین گزارش کرده که 5 مرد و یک زن را در سه مکان مختلف در این کشور در سه شنبه گذشته و بابت این ماجرا دستگیر کرده است. گفته می‌شود دستگیرشدگان وابسته به یک جنبش افراطی بودند. از منزل دستگیر شدگان یک تفنگ کالیبر 45 و چاشنی‌های نارنجک یافت شد.

شبکه تلویزیونی بی .ام .اف فرانسه در گزارش خود آورده است که قرار بود این حمله چند روز قبل از برگزاری یک مراسم بین‌المللی با حضور 60 تن از سران جهان از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان صورت گیرد.

پلیس فرانسه در مرداد 2017 نیز یک مرد 23 ساله را به دلیل تصمیم به سوءقصد علیه رئیس جمهور فرانسه در حین برگزاری روز ملی این کشور دستگیر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید