جنایت آمریکا در «هجین» ادعای دروغ مبارزه با تروریسم را آشکار کرد

    کد خبر :414054

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: جنایت امروز آمریکا در «هجین» ادعای دروغ مبارزه با تروریسم را آشکار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه امروز اعلام کرد که حمله ائتلاف آمریکائی به اصطلاح مبارزه با داعش به مناطق مسکونی شهر «هجین» در استان دیرالروز واقع در شرق سوریه نشان دهنده دروغ بودن ادعای واشنگتن در مبارزه با تروریسم است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این خصوص آمده است: جنایت شنیع امروز در «هجین» ادعاهای پوشالی آمریکا در مبارزه با تروریسم را نشان داد. هدف از این اقدام کشتن تعداد بیشتری از سوری ها و نابودی زیرساختهای سوریه بود و در راستای ادامه جنایات جنگی و ضدبشری است که این ائتلاف تا کنون نیز مرتکب آن شده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: سوریه از شورای امنیت می خواهد تا به مسئولیت خود عمل کرده اقدام فوری و جدی را برای ممانعت از تکرار این قبیل کشتار ها به عمل بیاورد. همچنین از این نهاد می خواهیم تا کمیته بین المللی بی طرفی را برای تحقیق درباره این جنایات و محکومیت آن و نیز مجازات عوامل آن ایجاد کند.

این درحالیست که مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه ساعاتی پیش اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی مناطق مسکونی شهر «هجین» در استان دیرالروز در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

این مرکز بدون اشاره به شمار زخمی های احتمالی این حملات، گزارش داد که در میان کشته شدگان اسامی ۱۴ کودک و ۹ زن دیده می شود.

ائتلاف متجاوز آمریکا پیشتر اعتراف کرده بود که دستکم بیش از هزار و ۱۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی به سوریه و عراق کشته شده اند، هرچند سازمان های حقوق بشری این آمار را به مراتب بیشتر می دانند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که تنها در این کشور، سه هزار و ۳۰۰ تن در نتیجه بمباران ائتلاف متجاوز آمریکا کشته شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید