دولت ارز اپراتورهای تلفن همراه را تامین می‌کند

    کد خبر :413800

معاون وزیر ارتباطات گفت: بسته حمایتی مقابله با تحریم ها و نوسانات ارزی در وزارت ارتباطات تهیه و در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده که براساس آن مشکل تامین ارز اپراتورها حل می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ارائه ارز به اپراتورهای تلفن همراه اظهار کرد: با تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی، بسته مقابله با تحریم و نوسانات ارز در این وزارتخانه برای تامین ارز اپراتورهای تلفن همراه تهیه و در ستاد اقتصادی دولت مطرح شد، بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رییس رگولاتوری افزود: پیش از این اپراتورها نیازهای خود را به ما اعلام کرده بودند و پس از بررسی و تایید معاونت توسعه، هماهنگی و امور پشتیبانی و بانک مرکزی نیازها تایید و هماهنگی های ارزی در دولت انجام شد.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه طرح رجیستری در اجرای صحیح اینترنت اشیا تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: پس از اجرایی شدن اینترنت اشیا در کشور همه تجهیزات باید دارای شناسه IMEI باشند و به سیم کارت متصل شوند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تنها تامین کننده سرویس تلفن ثابت در کشور مخابرات است افزود: اگرچه استفاده از تلفن ثابت در سال های اخیر روند کاهشی دارد اما وجود آن همچنان مورد نیاز است، البته حکم دیوان عدالت اداری برای حذف تعرفه تلفن ثابت مشکلاتی را برای مخابرات ایجاد کرد که راهکارهای مختلفی برای این معضل ارائه کرده ایم و در حال بررسی است. در حال حاضر 6تا7 میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد وجود دارد و هزینه نگهداری آن بیش از 7 تا8 هزار تومان در ماه است که برای این خطوط فقط آبونمان پرداخت می شود.

فلاح جوشقانی درباره تعرفه های تلفن همراه و شرکت FCP افزود: در چند ماه گذشته با افزایش قیمت ارز، هزینه های خدمات اپراتورها نیز افزایش یافته اما در کمیسیون تنظیم مقررات سقف و کف برای قیمت ها تعیین شده است، بنابراین اپراتورها مجازند بین سقف و کف و بر اساس تحلیلی که از بازار دارند قیمت ها را اعلام کنند.

رییس رگولاتوری بیان کرد: اپراتورها در یکی دو سال گذشته با توجه به شرایط بازار، تعرفه ها را در پایین ترین میزان اعلام می کردند اما اکنون با توجه به شرایط اقتصادی تعرفه ها افزایش یافته است به طوری که اینترنت 10 درصد و مکالمه ها با دو برابر افزایش قیمت مواجه هستند که این افزایش همچنان طبق مقررات است.

وی افزود: مخابرات با طرح همکدسازی 70 درصد قیمت ها را کاهش داد، اما اکنون قیمت ها به سقف رسیده است و گزارش این کار برای کمیسیون تنظیم مقررات آماده شده که بر اساس جمع بندی کمیسیون تنظیم مقررات قیمتی خلاف قانون و بالاتر از سقف تعیین شده نداشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید