خبر ناامید کننده رئیس AFC درباره دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی

  • ورزشی
  • شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۱۹
    کد خبر :413525

از صحبت‌های رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌اش با وزیر ورزش و جوانان ایران اینطور بر می‌آید که مشکل میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی همچنان پابرجا خواهد بود.

شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز شنبه و در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما ژاپن، در تهران با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. یکی از این مباحث که از سوی وزیر ورزش ایران مطرح شد، به بحث میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت که با پاسخ عجیب رئیس AFC همراه شد.

شیخ سلمان در این خصوص گفت: «این مسئله ای بوده که در این روزها در کمیته مسابقات آسیا نیز مطرح شد. همچنین دو روز پیش دادگاه عالی سوئیس در مورد آن رأی خود را صادر کرده است که این رای بالاتر از همه آرا است و ما نمی‌توانیم روی این رای صحبت کنیم و هر چه باشد اجرا خواهیم کرد اما تا آنجایی که به ما مربوط می شود تمام تلاش مثبت خود را برای حل شدن این موضوع خواهیم کرد.»

چند نکته در صحبت های رئیس AFC بارز است. اینطور که از صحبت های شیخ سلمان بر می آید این است که مشکل میزبانی همچنان پابرجا خواهد بود. شیخ سلمان توپ مسئولیت این مشکل را در زمین دادگاه عالی ورزش انداخته و گفته است نمی توان روی این رای صحبت کرد. رئیس AFC حتی اعلام کرده است که تلاش خود را برای «حل شدن» این موضوع انجام خواهد داد. به این ترتیب سال آینده هم تیم های ایرانی و عربستانی نمی توانند در خاک خود از یکدیگر میزبانی کنند.

به گزارش مهر، نکته دیگر اینکه این رای دو روز پیش اعلام شده ولی فدراسیون فوتبال ایران باوجود اینکه بحث میزبانی تیم های ایرانی و عربستانی در خاک خودشان یک مطالبه عمومی بود، درباره آن اطلاع رسانی نکرده است. فدراسیون فوتبال در بحث دیپلماسی ورزشی طی سه سال گذشته نتوانست کاری از پیش ببرد تا باشگاه های ایرانی علاوه بر از دست دادن حق میزبانی در خانه خود، هزینه زیادی را برای برگزاری بازی در زمین بی طرف متحمل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید