جراحی قلب نوزادان ساده شد

    کد خبر :413378

برخی نوزادان در زمان تولد دارای اختلال ضربان قلب هستند و لذا انجام عمل جراحی باز بر روی سینه آنها ضروری است. یک فناوری جدید غلبه بر این چالش قدیمی را ساده تر کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، تا به امروز کاشت دستگاه تنظیم ضربان قلب در درون سینه نوزادان یکی از دشوارترین اعمال جراحی دنیا بوده است. اما برای اولین بار یک نمونه مینیاتوری و بسیار کوچک از این دستگاه تولید شده که امید می رود با تجاری سازی آن کاشت دستگاه یادشده با تنها یک برش کوچک بر روی سینه نوزاد ممکن شود.

این امر هم مدت زمان جراحی یادشده را کاهش می دهد، هم درد نوزاد را کمتر می کند و هم سرعت بهبودی وی پس از پایان جراحی را تسریع می کند.

تولید این دستگاه تنظیم ضربان قلب که ابعادی به اندازه یک مغز بادام دارد، با همکاری شرکت فناوری Medtronic PLC صورت گرفته و البته تصاویر آن هنوز منتشر نشده است.

دستگاه یادشده در زیر قفسه سینه قرار می گیرد و از طریق دو نانو مجرا روند گردش خون و ضربان قلب را تنظیم می کند. این محصول مجهز به یک دوربین است که در یکی از مجاری نصب می شود. یک سیم الکتریکی هم در مجرای دیگر و برای تحریک قلب قرار می گیرد. مشاهده تصاویر دوربین این دستگاه در حین نصب آن هم ممکن است و همین مساله جاگذاری آن با سرعت و دقت کافی را ممکن می کند.

دستگاه یادشده تا به حال با موفقیت بر روی ۸ خوک نصب شده و هر یک از عمل های جراحی مذکور تنها یک ساعت به طول انجامیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید