۸۳ درصد مردم تلویزیون ایران را می بینند

    کد خبر :41328

رییس سازمان صدا و سیما در مراسم تجلیل از برترین های مراکز استان ها در جشنواره های بین المللی و انتخابات بیان کرد که ۸۳ درصد از مردم کشور تلویزیون ایران را می بینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از برترین های مراکز استان ها در جشنواره های بین المللی و انتخابات برگزار و با حضور رئیس رسانه ملی، معاون امور استان ها و جمعی از مدیران و معاونان سازمان صدا و سیما، از برترین های مراکز استان های صدا و سیما در جشنواره های بین المللی و انتخابات قدردانی شد.

علی عسکری رییس رسانه ملی در این مراسم، با اشاره به حمله سپاه به مقر داعش آن را نشان‌دهنده قدرت ایران دانست و با تاکید بر اینکه این اقدام به جا و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: این عملیات نشان از رشد سپاه است و خوشبختانه سپاه با اقتدار موشکی خود این عمل موفقیت‌آمیز را انجام داد و به جهانیان نشان داد قدرت ایران با تمام کشورها متفاوت است.

وی افزود: رسانه ملی پرچم دار مبارزه با استکبار است و از اولین روز شکل گیری سازمان صداوسیما که انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد تا زمان جنگ تحمیلی و پس از آن در دوره های مهم و حساس این نظام، هم پای نظام بوده و با مخابره تصویر و صدا،  پرچم افتخار اسلام و جمهوری اسلامی را برافراشته است.

رییس رسانه ملی با اشاره به تلاش شبکه های ماهواره ای و حضور روزافزون آنان برای رقابت و مبارزه با رسانه ملی اظهار کرد: این شبکه ها که مزدور آمریکا و اسرائیل هستند بدون اینکه هزینه نظامی بکنند وارد جنگ نرم شده اند و دشمنی اینان با رسانه ملی کاملا مشهود است.

علی عسکری با اشاره به اوضاع فاقد کنترل فضای مجازی، یکی از رویکردهای آن را از کار انداختن اعتبار رسانه ملی دانست و گفت: اقبال عمومی و مخاطب پذیری رسانه ملی در فضای تلویزیون در سطح ملی ۸۳/۱ درصد و در سطح تهران ۸۳/۸ درصد است. این رقم در رادیو در سطح ملی ۲۹/۵ درصد و در سطح تهران ۳۰/۵درصد است که رقم قابل توجهی است.

رییس صداوسیما افزود: در فضای انتخابات رجوع مخاطبان به رسانه ملی ۷۸ درصد بود و این میزان اعتبار پذیری در حالی به چشم می آید که می بینیم در آن زمان اعتبار بقیه رسانه ها و فضای مجازی در مجموع ۲۰ درصد بوده است و این افتخاری برای ما و نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: بررسی ها نشان می دهد که اعتماد مخاطبان به رسانه در مراکز استان ها بیشتر بوده است و لازمه حفظ این اعتماد، حضور صمیمی تر و مهربانانه تر با مخاطبان است.

علی عسکری با اشاره به روز قدس خطاب به مدیران مراکز استانی تصریح کرد: روز قدس یک نماد است. یک روز مهم که حد فاصل حق و باطل را مشخص می کند و آنها که به نظام علاقه مند هستند در این روز حضور پررنگی خواهند داشت. من از شما می خواهم در برنامه های مراکز استان ها به این موضوع بپردازید و مانند هر سال که استان ها پیشتاز حضور در روز قدس بودند امسال نیز شاهد این حضور خواهیم بود.

رئیس رسانه ملی با بیان نحوه اطلاع رسانی در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام خمینی (ره) گفت: عده ای به نحوه خبررسانی و پوشش خبری واقعه تروریستی اخیر انتقاد کردند اما با توجه به الزامات شورای امنیت ملی و تعهد صداوسیما به پوشش خبری در مواقع بحران، در این حوزه خوب عمل کردیم و در کل، صدا و سیما توانست این حادثه را به خوبی روایت کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به توانمندی رسانه ملی در ارسال و پوشش خبر تصریح کرد: مردم نیاز به دانستن و اگاهی دارند و رسانه ملی با دراختیار داشتن خبرنگارانی در سراسر کشور این نیاز را برآورده می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید