سفر «هوک» به خاورمیانه باهدف تشدید فشارها علیه ایران

    کد خبر :413270

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سفری نه روزه به منطقه خاورمیانه، با مقامات امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی پیرامون افزایش همکاریها برای مقابله با ایران گفتگو خواهد کرد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای سفری نُه روزه (۱۲ تا ۲۰ نوامبر/ ۲۱ تا ۲۹ آبان ماه) به امارات متحده عربی و فلسطین اشغالی سفر می کند.

در این سفر، برایان هوک با مقامات امارات و رژیم صهیونیستی پیرامون همکاری در زمینه مقابله با آنچه که واشنگتن تهدیدات ایران (!) می خواند، گفتگو خواهد کرد.

هدف هوک از این سفر پیشبرد استراتژی ایران ستیزانه رئیس جمهور آمریکا و افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی است.

شایان ذکر است که علاوه بر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام و وضع مجدد تحریمها علیه ایران، مقامات کاخ سفید همچنان با لجاجتی مثال زدنی بر اجرای کامل کمپین اِعمال فشار حداکثری با بهانه «تلاش برای تغییر رفتار مخرب ایران» (!) پافشاری می کنند.

این در حالی است که متحدان اروپایی این کشور از جمله انگلیس با انتقاد از رویه یکجانبه و در عین حال زورگویانه مقامات کاخ سفید، همچنان بر پایبندی خود به این توافق تأکید می کنند. در همین راستا روز جمعه، «کیم دارک» سفیر انگلیس در آمریکا اظهار داشت که وضع مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران، «مقامات لندن را مأیوس کرده است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید