تظاهرات اردنی‌ها و درخواست لغو توافقنامه گاز رژیم صهیونیستی

    کد خبر :413226

ده‌ها نفر از مردم اردن امروز با برگزاری تظاهراتی لغو توافقنامه گاز امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

مردم اردن امروز جمعه با تجمع مقابل سندیکاهای شغلی در امان به سمت مقر نخست‌وزیری در منطقه «الدوار الرابع» راهپیمایی کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود «گاز دشمن، اشغالی است»، «گاز رژیم اشغالگر هدر دادن حاکمیت است»

طبق گزارش وبگاه «الفجر»، دولت اردن اخیرا توافقنامه‌ای با رژیم صهیونیستی در خصوص واردات گاز طبیعی از این رژیم امضا کرده است که جنجال زیادی درباره قانونی بودن این توافقنامه و میزان رضایت مردم از آن به پا شد.

این توافقنامه بر واردات حدود ۴۵ میلیارد متر مکعب گاز از رژیم صهیونیستی به مدت ۱۵ سال به ارزش ۱۰ میلیارد دلار، تأکید دارد.

این در حالی است که «عبدالله دوم» شاه اردن اخیرا با اعلام لغو قرارداد اجاره اراضی الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی، در صفحه توئیتر خود نوشت:«الباقوره و الغمر در رأس اولویت ما قرار دارد و تصمیم ما نیز پایان دادن به الحاقیه‌‌های توافقنامه صلح درباره الباقوره و الغمر است چرا که ما هر کاری لازم باشد به خاطر اردن و اردنی‌ها انجام می‌دهیم.»

دو روستای الباقوره واقع در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور از اراضی وادی عربه و اردنی است اما از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است.

به گزارش فارس، «الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.

منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت مشابهی با الغمر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید