عصبانیت جامعه نخبگان انگلیس از عدم صدور روادید برای 17 هیأت علمی از آسیا و آفریقا

    کد خبر :413207

جمعی از نخبگان انگلیسی از تصمیم دولت این کشور در صادر نکردن روادید برای حضور 17 هیأت علمی آسیایی و آفریقایی در یک همایش سلامت، انتقاد کردند.

امتناع دولت انگلیس از اعطای روادید به 17 هیأت علمی از آفریقا و آسیا برای حضور در یک همایش سلامت در لندن، انتقاد شدید جمعیت دانشمندان و نخبگان این کشور را درپی داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تعدادی از دانشمندان ساکن انگلیس به رهبری «پیتر پیوت» میکروب‌شناس و رئیس دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری در لندن، طی نامه‌ای به وزیر کشور این اعمال محدودیت را «تهدیدی قابل توجه» توصیف کردند.

پیوت و دیگر نویسندگان این نامه، خطاب به «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس تاکید کردند که عدم اعطای روادید، تهدیدی جدی برای تثبیت این کشور به عنوان قطب علوم و بهداشت جهانی است، آنهم در زمانی که باید برای جذب سرمایه‌های انسانی اعلام آمادگی کند.

به گزارش فارس، این افراد با بیان اینکه همایش سلامت مذکور با هدف یافتن و پرورش استعدادهای جدید است، گفتند: «عدم صدور روادید نه تنها متخصصان کشورهای با درآمد پایین و متوسط را از مشارکت در این مباحثات جهانی کنار می‌گذارد بلکه مانع سود بردن انگلیس از تبادل این اطلاعات مهم می‌شود».

حدود نهصد نفر از بیش از 70 کشور جهان در همایش دو روزه «زنان پیش‌رو در سلامت جهانی» شرکت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید