زبان سرخ آینده سیاستمدار جوان روس را بر باد داد

    کد خبر :413129

چند روزی است که بسیاری از مردم در روسیه اظهارنظر جنجالی یک قهرمان سابق المپیک و مقام فعلی دولت را توهین قلمداد کرده اند و به نظر می رسد میزان عصبانیت از این سیاستمدار 29 ساله به حدی است که شاید او روانه زندان شود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که خانم «اولگا گلاتسکیخ» 29 ساله که مدیرکل اداره سیاستگذاری جوانان استان سوردلوفسک در منطقه اورال روسیه است دو روز پیش در نشستی با جوانان این منطقه به انتقادها از دولت پاسخ متفاوتی داد.
وی در واکنش به این پرسش که چرا دولت برای جوانان کاری نمی کند، اظهار داشت: دولت هیچ دینی به (جوانان) شما ندارد چرا که مادرانتان به خواست دولت بچه دار نشده اند بنابراین به خانه بروید از مادران و پدرانتان بخواهید که برای شما کاری بکنند.
فیلم این اظهار نظر در کمتر از چند ساعت به سوژه ای پر مخاطب در شبکه های اجتماعی روسیه به عنوان کشوری که جمعیتش هر سال کمتر از پارسال است، تبدیل شد.
فراگیر شدن این فیلم و واکنش منفی مردم روسیه به چنین اظهاراتی، باعث شد تا شبکه های تلویزیونی مطرح روسیه هم به این موضوع بپردازند و سیاستمداران بزرگ روسیه نیز در این خصوص اظهار نظر کنند.
سناتور «الکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه که از محدود سیاستمداران فعال روس در توئیتر است، در واکنش به این اظهارات گفت: چنین اظهارنظری از سوی یک مقام دولتی، باعث می شود کسی در روسیه زاد و ولد نکند.
«یوگنی کویواشوف» استاندار استان سوردلوفسک هم چند ساعت پس از بالاگرفتن ماجرا با محکوم کردن سخنان گلاتسکیخ و تاکید بر اینکه چنین دیدگاهی را نمی پذیرد، اعلام کرد که این مدیر جوان را برکنار کرده است.
ساعاتی بعد خبر رسید که حزب حاکم روسیه واحد شاخه استان سوردلوفسک (حزب پوتین) هم این سیاستمدار جوان را از شورای سیاسی خود حذف کرده است.
با این وجود به نظر می رسد ماجرا به همینجا ختم نشود چرا که تازه پای روزنامه نگاران تحقیقی به زندگی و فعالیت کاری گلاتسکیخ 29 ساله باز شده است.
بنظر می رسد خبرنگاران بدنبال نقاط سیاه در زندگی او هستند و تحقیقات درباره دارایی و اموال این مدیر جوان دولتی را که خیلی زود پولدار هم شده به صورت جدی دنبال می کنند.
ماجرا از آنجا ابعاد تازه تری به خود گرفت که اظهارنامه مالیاتی این مدیر جوان برملا شد و مشخص شد که او پارسال بیش از یک میلیون و 500 هزار روبل (24 هزار دلار) درآمد داشته و دو خودرو از جمله یک بنز گرانقیمت، آپارتمان بزرگ و دو قطعه زمین خریده است.
تحقیقات دیگری که توسط رسانه ها اعلام شده بیانگر این است که اداره کل سیاستگذاری جوانان استان سوردلوفسک تحت سرپرستی خانم گلاتسیخ سال گذشته چهار دوره فرهنگی برای جوانان برگزار کرده که در هر دوره 800 شرکت کننده داشته است.
این اداره برای برگزاری دوره های فرهنگی 131 میلیون روبل (حدود دو میلیون دلار) بودجه دولت را مصرف کرده است و دوره ها را در یکی از مجلل ترین هتل های شهر یکاترینبورگ برگزار کرده است که اقدامی غیر منطقی محسوب می شود.
اطلاعات انتشار یافته از طریق رسانه ها باعث شده است که کمیته پیگیری قضایی روسیه نیز تحقیقات در این مورد را شروع کند.
اکنون این پرسش در روسیه مطرح است که چرا دوره های فرهنگی جوانان بجای برگزاری در اردوگاه های ویژه جوانان یا طبیعت در هتل لوکس و گرانقیمت برگزار شده است و آیا هدف حیف و میل بودجه کشور بوده است؟.
در صورتی که حیف و میل بودجه کشور توسط گلاتسکیخ ثابت شود برای او پرونده کیفری باز خواهد شد و در این شرایط بعید نیست که پس از اثبات جرم روانه زندان شود.
به گزارش ایرنا ، گفتنی است، گلاتسکیخ دارنده مدال طلای المپیک آتن در رشته ژیمناستیک هنری (در سال 2004) و قهرمان جهان و اروپا است.
وی پس از کسب مقام قهرمانی جهان، در دانشگاه دولتی مسکو در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در آکادمی مالی تحت نظارت دولت روسیه در رشته مدیریت مالی به پایان رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید