رقابت ۱۶۶ اثری برای کسب اسکار مستند

    کد خبر :413114

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ، فهرستی از ۱۶۶ اثر واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم مستند جوایز اسکار ۲۰۱۹ را منتشر کرد.

«فارنهایت ۹/۱۱» جدیدترین ساخته «مایکل مور» در کنار آثاری چون «همسایه من نمیشی؟» بر اساس داستان زندگی «فرد راجرز» مجری معروف برنامه‌های کودک تلویزیون آمریکا، «RGB» با نگاهی به زندگی «روث بادر» قاضی دیوان عالی آمریکا، «سه غریبه یکسان» درباره داستان جدایی سه برادر از بدو تولد و «سولوی آزاد» درباره بالارفتن «الکس هونالد» از صخره مرتفع و عمودی «ال کاپیتان» بدون هیچ وسیله امینی و … از جمله آثاری هستند که شانس رقابت برای اسکار بهترین اثر مستند بلند را دارند.

برخی از این فیلم‌ها هنوز در نیویورک و لس‌آنجلس اکران نشده‌اند و برای کسب شرایط لازم رقابت در این شاخه باید تا پایان مهلت قانونی در این دو شهر اکران شوند تا بتوانند به مرحله رای‌گیری برسند.

فهرست کامل ۱۶۶ اثر واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین مستند بلند سکار ۲۰۱۹ در این لینک قابل مشاهده است.

امسال برای اولین بار، فیلم‌هایی که جشنواره رقابتی مورد تائید آکادمی موفق به کسب جایزه شده‌اند و همچنین نماینده کشورها در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نیز، امکان رقابت در شاخه بهترین مستند بلند را پیدا کرده‌اند. همچنین فیلم‌هایی حاضر در شاخه مستند، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط در سایر شاخه‌ها از جمله بهترین موسیقی و بهترین فیلم نیز رقابت کنند.

فهرست کوتاه ۱۵ اثر مستند اسکار ۲۰۱۹ روز ۱۷ دسامبر (26 دسامبر) اعلام می‌شود و فهرست نامزدهای نهایی تمام شخه جوایز اسکار پیش رو نیز ۲۲ ژانویه (دوم بهمن) اعلام می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز روز ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ (یکشنبه، ۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید