CNPC چین به واردات نفت میادین ایرانی که در آن سهام دارد ادامه می‌دهد

    کد خبر :413071

یکی از مدیران ارشد شرکت CNPC چین گفت: این شرکت به انتقال نفت از میادین نفتی ایران که در آن سهام دارد علی‌رغم تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل به نقل از رویترز، یکی از مقامات ارشد شرکت ملی نفت چین اعلام کرد این کشور واردات نفت از میادینی که در آن سهام‌دار است را علی‌رغم تحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داد.

این شرکت چینی نخستین بار در سال ۲۰۱۴ سهام یک میدان نفتی در ایران را خرید و هم‌اکنون ۷۵ درصد از سهام این میدان متعلق به چین است.

این شرکت در وبسایت خود در باره جزئیات استخراج نفت و یا حجم نفت برداشتی از این میدان توضیحی نداده است.

شرکت ملی نفت چین از طرف دیگر میلیاردها دلار در میادین نفتی آزادگان شمال سرمایه‌گذاری کرده که استخراج نفت از این میدان در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت از آن برداشت می‌شود.

هو تی جون، معاون مدیر کل CNPC گفت: همکاری اصلی ما با ایران سرمایه‌گذاری در صنایع بالا دستی است. دریافت نفت از این میادین بازگشت سرمایه ماست.

روز دوشنبه هفته گذشته آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را دوباره اعمال کرد اما به برخی کشورها نظیر چین معافیت داد.

به گزارش فارس ،بر اساس معافیتی که به چینی‌ها داده شده است پکن می‌تواند طی ۶ ماه آینده روزانه ۳۶۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند.

منابع آگاه می‌گویند این ۳۶۰ هزار بشکه شامل نفتی که دو شرکت سینوپک و شرکت CNPC در قالب سرمایه‌گذاری‌های خود از ایران دریافت می‌کنند نمی‌شود. چین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت ایران در ۹ ماه نخست سال جاری به طور متوسط روازنه ۶۵۵ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید