همایش بزرگ جهانی اینترنت در چین گشایش یافت

    کد خبر :412556

پنجمین همایش جهانی اینترنت با پیام ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین روز پنجشنبه در شهر ‘ووجن’ در استان ‘جه جیانگ’ واقع در شرق این کشور گشایش یافت.

‘شی’ در این پیام آورده است نوآوری های علمی و فنی و گذار صنعتی برای پیشرفت در عرصه های مختلف در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.
اقتصاد دیجیتالی، حاکمیت بر شبکه اینترنت، مدیریت بر این شبکه، نوآوری های علمی و فنی مرتبط با اینترنت، توسعه همکاری ها برای نسل های جدید اینترنت از موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته می شود.
‘شی’ افزوده است به رغم برخی چالش های امنیتی که برای شبکه اینترنت وجود دارد و همچنین با وجود حملات سایبری، باز هم کشورها در صورت همکاری می توانند اقتصاد دیجیتالی را به پیش سوق دهند.
ایجاد جهان دیجیتالی با همکاری و اعتماد متقابل موضوع این همایش است و چین ابراز امیدواری کرده است که کشورهای حاضر بتوانند با اجماع نظر به توسعه فضای مجازی و حاکمیت بهینه بر آن مساعدت کنند.
بیش از 430 موسسه و نهاد ذی ربط در فضای مجازی و شبکه اینترنت در حاشیه این همایش جهانی تولیدات و فناوری های روز خود را به معرض نمایش قرار می دهند.
به گزارش ایرنا ،اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی نیز نمایندگانی را به این همایش جهانی که از روز چهارشنبه گشایش یافت، اعزام کرده اند و دهها وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاع رسانی در آن شرکت کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید