مشخصات کلیدی نمایشگر اینفینیتی فلکس سامسونگ منتشر شد

    کد خبر :412413

سامسونگ ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از مشخصات کلیدی نمایشگر جدید اینفینیتی فلکس شامل وضوح، نسبت تصویر و مواردی دیگر پرده‌برداری کرد.

پس از هفته‌ها انتظار، سرانجام افتتاحیه‌ی کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ ۲۰۱۸ برگزار شد و این شرکت در آن ضمن اعلام اخبار جدید و مهمی در مورد دستیار صوتی بیکسبی، به رونمایی از نسل جدید نمایشگرهای موبایلی‌اش پرداخت. این نمایشگر جدید که از آن به اینفینیتی فلکس یاد می‌شود، نمایشگری قابل‌انعطاف است که در گوشی تاشدنی سامسونگ مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

گوشی جدید کره‌ای‌ها به‌لطف بهره‌گیری از این نمایشگرِ نوآورانه، می‌تواند به‌راحتی از یک گوشی هوشمند به یک تبلت ۷.۳ اینچی تبدیل شود. سامسونگ گفته است که قصد دارد تولید انبوه اینفینیتی فلکس را طی چند ماه آینده آغاز کند. گرچه هنوز برخی از اطلاعات مهم مرتبط به این نمایشگر نظیر قیمت و نحوه‌ی دقیق عملکرد رابط کاربری اندروید روی آن، منتشر نشده است؛ اما به‌لطف برگزاری نشستی دیگر توسط سامسونگ، هم‌اکنون به‌برخی ویژگی‌های آن دسترسی پیدا کرده‌ایم.

Samsung ساعاتی پیش طی برگزاری نشستی خصوصی از برخی اطلاعات جدید مربوط به نمایشگرش، برای اصحاب رسانه رونمایی کرد. این اطلاعات جدید شامل تراکم پیکسلی، اندازه‌ی نمایشگر و نسبت تصویر آن هستند.

طبق گفته‌های کره‌ای‌ها، تراکم پیکسلی این نمایشگر در هر دو حالت تا و باز شده، معادل ۴۲۰ پیکسل در هر اینچ است که البته دستگاه‌های دیگری در بازار با تراکم پیکسلی بیشتر موجود هستند؛ اما نباید فراموش کنیم که همین تراکم پیکسلی هم، بسیار عالی به‌شمار می‌آید. وضوح این نمایشگر در حالت تاشده، معادل ۱۹۶۰ در ۸۴۰ پیکسل و در حالت بازشده، معادل ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل است.

با این‌حال، جالب‌ترین نکته‌ در میان ویژگی‌های جدید نمایشگر Infinity Flex، بی‌شک به نسبت تصویر آن بر می‌گردد؛ جایی که سامسونگ مدعی شده که این نمایشگر در حالت تاشده دارای اندازه‌ی ۴.۵۸ اینچ و نسبت تصویر ۲۱:۹ است؛ این موضوع، دستگاه تاشدنی سامسونگ را به درازترین دستگاه بازار تبدیل می‌کند. البته پیش‌بینی می‌شود که نمایشگر به‌کاررفته در این دستگاه، چندان برای بازی کردن و ویدیو دیدن مناسب نباشد. به‌ هنگام باز کردن، این نمایشگر اندازه‌ای ۷.۳ اینچی دارد و نسبت تصویر ۴.۲:۳ را ارائه می‌دهد؛ بی‌شک اصلی‌ترین استفاده‌ی کاربران دستگاه تاشدنی سامسونگ، در حالت بازشده و با نمایشگر ۷.۳ اینچی اتفاق خواهد افتاد.

هنوز اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه‌ی عملکرد دستگاه تاشدنی سامسونگ می‌دانیم و آنچه که دیروز در جریان SDC 2018 دیدیم، بیشتر حالت یک نمونه‌ی اولیه از این دستگاه را داشت. یکی از اتفاقات مهم دیشب، این بود که گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرد سیستم‌عامل اندروید قرار است از نمایشگرهای تاشدنی پشتیبانی به‌عمل بیاورد؛ این رخداد مهم، نتیجه‌ی همکاری نزدیک دو شرکت سامسونگ و گوگل است.

گفتنی است که سازندگان اپلیکیشن فلیپ‌بورد ساعاتی پس از رونمایی سامسونگ از اینفینیتی فلکس، اعلام کردند که قصد دارند نسخه‌ای ویژه از اپلیکیشن خود را بسازند که کاملا با این نمایشگر و نحوه‌ی عملکرد آن، یکپارچه باشد؛ به‌ این صورت که اگر گوشی تا شده باشد، رابط کاربری اپلیکیشن فلیپ‌بورد کوچک‌تر خواهد شد و به‌هنگام باز کردن دستگاه، رابط کاربری وسیع‌تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که فلیپ‌بورد تنها توسعه‌دهنده‌ای نخواهد بود که به ساخت اپلیکیشن برای نمایشگر تاشدنی سامسونگ روی می‌آورد. با در نظر گرفتن این موضوع که سامسونگ شب گذشته از ویژگی Multi Active Window (امکان اجرای همزمان سه اپلیکیشن) رونمایی کرد، این امکان وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های محبوب هم رویکرد فلیپ‌بورد را پیش بگیرند و نسخه‌ای واکنش‌گرا از اپلیکیشن‌های خود بسازند.
ایده‌ی ساخت نمایشگر اینفینیتی فلکس از کجا شکل گرفت؟

سامسونگ در جریان نشست خود ضمن انتشار این مشخصات، به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد ایده‌ی ساخت اینفینیتی فلکس هم پرداخت. ایده‌ی اولیه‌ی ساخت این نمایشگر، با سوالی ساده شکل گرفته است: «چه می‌شد اگر اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های هوشمند تغییرپذیر بود؟» از همین‌رو، کره‌ای‌ها ساخت نسل جدید نمایشگرهای موبایلی خود را استارت زدند؛ نمایشگری که نحوه‌ی تعامل با گوشی‌های هوشمند را از جهات زیادی دستخوش تغییر می‌کند؛ دستگاهی که سامسونگ در پی ساخت آن است، در حالت تاشده، یک گوشی و در حالت بازشده، یک تبلت به‌شمار می‌آید.

نمایشگر خارجی گوشی تاشدنی سامسونگ، اندازه‌ی کوچک‌تر از نمایشگر دیگر دارد. یکی از چالش‌های سامسونگ برای ساخت اینفینیتی فلکس، این بود که شیشه به‌صورت طبیعی خمیده نمی‌شود؛ از این رو کره‌ای‌ها مجبور شدند برای لایه‌ی محافظ آن، از پوششی پلیمری استفاده کنند که ضمن خم شدن، مقاومت و دوام بالایی از خود نشان دهد. سامسونگ مدعی شده است که کاربران می‌توانند نمایشگر این دستگاه را به دفعات بی‌شماری باز و بسته کنند، بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید.

سامسونگ در کنار این‌ها، رابط کاربری جدیدی را نیز توسعه داده است که می‌تواند از تمامی مزیت‌های نمایشگرهای تاشدنی استفاده کند. ویژگی‌ مولتی اکتیو ویندو به کاربران امکان خواهد داد تا به‌صورت همزمان، سه اپلیکیشن مختلف را اجرا کنند و این موضوع، بسیار پراهمیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید