بررسی همکاری‌های لجستیک و بهداشتی در نشست «کره جنوبی و آسیای مرکزی»

    کد خبر :412341

نشست «کره جنوبی و آسیای مرکزی» با محوریت گسترش همکاری های چند جانبه کره جنوبی با آسیای مرکزی در زمینه های پزشکی و بهداشت، محیط زیست، حوزه های لجستیک و حمل و نقل برگزار شد.

هیئت ازبکستان شامل نمایندگان وزارت آب و کمیته دولتی اکولوژی و حفاظت از محیط زیست این کشور بود.

در این نشست گسترش بیش از پیش همکاری های چند جانبه کره جنوبی با کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های پزشکی و بهداشت، حفاظت از محیط زیست، حوزه های لجستیک و حمل و نقل و همچنین بهره برداری موثر از منابع آبی در منطقه و نجات دریاچه آرال بررسی شد.

هیئت ازبکستان در چارچوب این نشست در سئول همچنین با مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی و بنیاد کره جنوبی دیدارهای دوجانبه انجام داد.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد. کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 461 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

بر اساس نتایج 10 ماه گذشته سال 2017 میلادی، مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی با 1.3 برابر رشد به یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش فارس، کره جنوبی استقلال این کشور‌را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید