افت اندک قیمت نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :412286

نگرانی در مورد فزونی عرضه در بازار با رکورد تولید نفت آمریکا و زمزمه هایی از عدم لغو توافق کاهش تولید اوپک قیمت نفت را در معاملات امروز بازارهای جهانی با 6 سنت کاهش به 72.01 دلار در هر بشکه کاهش داد.

به علت رکورد تولید نفت آمریکا که نگرانی در مورد فزونی عرضه را به بازار برگرداند و گفتگوهایی که در اوپک شدت گرفت شاید کاهش تولید بار دیگر برای جلوگیری از اشباع بازار لازم باشد بنابراین این عوامل قیمت نفت را کاهش داد.

هر بشکه نفت برنت با 6 سنت کاهش 72.01 دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز 61.72 دلار در هر بشکه معامله شد.

بنجامین لو، دلال فیلیپ فیوچرز در سنگاپور معتقد است در مجموع قیمت نفت همچنان تاثیرات کاهشی را به علت نگرانی در مورد افزایش ذخایر جهانی نشان می دهد.

کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر اوپکی ژوئن گذشته تصمیم گرفتند تا توافق کاهش تولید را که از سال 2017 اجرا شده بود به علت فشارهای آمریکا برای کاهش قیمت نفت به تدریج کاهش دهند.

به گزارش فارس ،دو منبع آگاه در اوپک دیروز گفتند علی رغم تحریم های ایران هنوز نفت کافی در بازار در دسترس است و توافق کاهش تولید را در سال آینده نمی تواند کنار گذاشت.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار در ساکسو بانک گفت: «اوپک و روسیه احتمالا از توافق کاهش تولید برای حفظ نفت در 70 دلار استفاده خواهند کرد.»

وی افزود: «اعلام تحریم های آمریکا علیه ایران در این هفته با اعلام معافیت برای 8 کشور نتوانست قیمت نفت را در بازار بالا ببرد که سه کشور از این 8 کشور بزرگ ترین واردکنندگان نفت در جهان هستند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید