ازبکستان و بلاروس نقشه راه گسترش همکاری‌ امضا کردند

    کد خبر :412267

نخست وزیر ازبکستان در دیدار با همتای بلاروسی، برنامه نقشه راه گسترش همکاری‌های دو جانبه را امضا کردند.

«عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان در دیدار با «سرگئی روماس» همتای بلاروسی، برنامه نقشه راه گسترش همکاری‌های دو جانبه را امضا کردند.

طرفین برنامه ریزی کردند در چارچوب این سند بیش از 100 اقدام برای توسعه تجارت دوجانبه با کالاها و خدمات، تامین متقابل دسترسی به بازارهای طرفین، همکاری های متقابل در زمینه های صنعتی، کشاورزی، صنایع سبک، داروسازی و بهداشت، ساختمانی، پتروشیمی، انرژی را اجرا کنند.

از جمله ازبکستان و بلاروس برنامه ریزی می کنند همکاری های انسانی و بین مناطقی را بیش از پیش گسترش دهند.

همچنین برنامه ریزی شده به ازبکستان فرآورده های چوب و کالاهای مصرف عمومی بلاروس، کامیون های «ماز» به ارزش 2 میلیون دلار، تراکتورهای «ام ت ز» به ارزش 5 میلیون دلار صادر شود. شرکت «بلاز» آماده حضور در مناقصه صادرات فن آوری ها است.

طرفین صادرات متقابل مواد غذایی را سازماندهی، امکان صادرات مالت و شکر بلاروس را بررسی می کنند. ازبکستان آماده افزایش حجم صادرات خشکبار است. حجم تجارت متقابل میوه و سبزیجات و فراورده های دیگر باید تا 10 میلیون دلار در سال افزایش یابد. به احتمال قوی، در مینسک خانه بازرگانی و یا مغازه کالاهای ازبکی ایجاد شود.

ازبکستان و بلاروس مسائل مربوط به تولید مشترک فرآورده‌های لبنی، دارویی، تجهیزات پزشکی، تراکتورهای کوچک و همچنین دوچرخه ها، کارخانجات مشترک حمل و نقلی و لجستیکی را بررسی می کنند.

به گزارش فارس ،مبادلات بازرگانی ازبکستان و بلاروس طی 10 ماه سال 2017 میلادی در سطح 100 میلیون دلار قرار گرفته است.

بلاروس استقلال این کشوررا در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 ژانویه سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید