مکانیزم مالی اروپا باید هر چه سریعتر اجرایی شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵
    کد خبر :412229

رئیس کمیته امنیت مجلس گفت: ما باید اروپایی‌ها را به اجرای هر چه سریعتر مکانیزم مالی مورد نظرشان برای ارتباط با ایران و تعهد به توافقات صورت گرفته با ایران وادار کنیم.

ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وعده‌های پس و پیش اروپایی‌ها و آغاز دور جدید تحریم‌ها چقدر می‌توانیم روی کمک اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها حساب باز کنیم، گفت: قطعا نمی‌توانیم به اروپایی‌ها اعتماد کامل و صد در صدی داشته باشیم و جای شک و شبهه دارد که آنان به همه تعهدات خود در قبال ایران پایبند باشند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه البته روند مذاکره با اروپا امیدوارکننده است، تصریح کرد: امیدواریم حرف و عمل اروپایی‌ها یکی باشد و متعهد به توافقات خود با ایران در زمینه اجرایی کردن مکانیزم مالی باشند.

نانواکناری با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این روزها بیش از پیش به دنبال آن هستند که اروپایی‌ها را از ارتباط با ایران منصرف کنند و در این زمینه رایزنی‌هایی را انجام می‌دهند، افزود: البته اروپایی‌ها بر ادامه برجام و پایبندی به این توافق بین‌المللی پافشاری می‌کنند. در شرایط فعلی ما باید اروپایی‌ها را به اجرای هر چه سریعتر مکانیزم مالی مورد نظرشان برای ارتباط با ایران و تعهد به توافقات صورت گرفته با ایران وادار کنیم و پیگیری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش مهر ،رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اعلام زمان برای اجرای مکانیزم مالی اروپا دست ما نیست بلکه اروپایی‌ها باید آن را اعلام رسمی کنند، گفت: البته وزارت خارجه هم باید در این زمینه فعالتر باشد تا هر چه زودتر این تعهد عملیاتی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید