آمریکا دنبال دورکردن ترکیه از ایران و حمایت از تحریمها است

    کد خبر :412160

نشر خبر تعیین جایزه برای دستگیری سه تن از سران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) توسط دولت آمریکا بازتاب گسترده ای در کردستان عراق به همراه داشت.

نشر خبر تعیین جایزه 12 میلیون دلار برای افشای مکان سه تن از سران پ.ک.ک که از سوی دولت ترکیه در لیست ترور قرارداده شده اند منجر به شکل گیری سوالات متعدد در خصوص هدف آمریکا از این اقدام شد .
شاهین عمر روزنامه نگار کرد در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: آمریکاییها در تلاش برای جلب رضایت ترکیه و دور کردن این کشور از روسیه و ایران این تصمیم را گرفته و در مقابل این اقدام، آمریکا خواستار واکنش مثبت ترکیه می باشد.
وی افزود: اساسی ترین خواسته آمریکا دوری جستن ترکیه از ایران و پیوستن به تحریمهای آمریکا علیه ایران می باشد از این رو در مقابل چنین امتیازی آمریکاییها توقع دارند ضمن بهبود روابط خدشه دار شده خود با ترکیه از همراهی ترکیه با ایران در بخش تحریمها بکاهند.
سردار عزیز تحلیل گر مسائل کردستان ترکیه نیز در خصوص این اقدام آمریکا در مقاله ای نوشت: آمریکا با این تصمیم خود فارغ از امتیازاتی که در مقابل آن از ترکیه خواهد گرفت قصد دارد به افکار عمومی در داخل ترکیه نیز اعلام کند که از کردهای ترکیه در مقابل دولت این کشور حمایت نمی کند.
به گزارش ایرنا ،وی افزود: آمریکا همواره دوستان خود را ناامید می کند این تصمیم نشان می دهد که در ادبیات سیاسی آمریکا منافع حرف اول را می زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید