رئیس مجلس پاکستان:روابط با ایران برای صلح منطقه ای ضروری است

    کد خبر :412142

رئیس مجلس ملی پاکستان تاکید کرد که توسعه روابط نزدیک و دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران برای گسترش صلح، امنیت و رفاه منطقه اجتناب ناپذیر است.

«اسد قیصر» در محل دبیرخانه پارلمان ملی پاکستان در اسلام آباد با «مهدی هنردوست»سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دیدار کرد.
«اسد قیصر» در این دیدار تاکید کرد:پاکستان به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت می دهد و دولت کنونی پاکستان نیز مصمم به تقویت روابط میان دو کشور همسایه است.
وی به ضرورت گسترش همکاری های مشترک میان ایران و پاکستان در بخش های تجارت، سرمایه گذاری و انرژی با هدف حصول منافع متقابل تاکید کرد.
رئیس مجلس پاکستان گفت:تهران و اسلام آباد باید در کنار یکدیگر برای رفع مسائل پیش روی امت اسلام فعالیت کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در این دیدار گفت:ایران در موضوع تحقق صلح و امنیت منطقه ای، پاکستان را شریک مهم خود می داند.
«مهدی هنردوست» با تمجید از نقش پاکستان درخصوص تقویت همسبتگی کشورهای اسلامی، افزود:دولت و مقام های ایران خواستار تقویت هر چه بیشتر تعاملات با پاکستان هستند.
سفیر ایران در پاکستان در این دیدار دعوتنامه شرکت در دومین اجلاس روسای مجالس شش کشور که قرار است ماه آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار شود، را به رئیس مجلس پاکستان تقدیم کرد.
سفیر ایران در پاکستان همچنین در دیدار با «سردار ایاز صادق» رییس پیشین مجلس ملی این کشور، از وی نیز برای حضور در دومین اجلاس روسای مجالس شش کشور جهان در تهران دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، نخستین اجلاس مشترک روسای مجالس شش کشور به ابتکار «ایاز صادق» رئیس وقت مجلس ملی پاکستان، سال گذشته به میزبانی پارلمان ملی این کشور در اسلام آباد برگزار شد.
«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه همتایان خود از چین، روسیه، ترکیه و افغانستان در این اجلاس شرکت کردند.
قرار است دومین دور اجلاس روسای مجالس شش کشور، آذرماه امسال در تهران برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید