وزیر صهیونیست طرح راه‌آهن موسوم به «صلح» را در عُمان ارائه کرد

    کد خبر :412062

وزیر حمل‌و‌نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در عمان، طرح راه‌آهن مشترک میان حیفا و کشورهای حاشیه خلیج فارس را ارائه کرد.

«یسرائیل کاتص» وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی چهارشنبه (دیروز) طرح راه‌آهنی را که قرار است فلسطین اشغالی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس مرتبط کند و به «راه‌آهن صلح» موسوم است، در عُمان ارائه کرد.

بر اساس گزارش «القدس‌العربی»، کاتص در کنفرانسی با موضوع حمل و نقل در مسقط گفت: این طرحی منطقی است و مافوق تمام اختلافات سیاسی و ایدئولوژیک قرار دارد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از طرح مذکور حمایت می‌کند و (این طرح) بر دو ایده اصلی استوار است: اسرائیل مانند یک پل زمینی و اردن مانند یک مرکز حمل و نقل منطقه‌ای شود.

وی افزود این طرح در منطقه، مسیر تجاری دیگری به وجود می‌آورد که سفر در آن سریعتر و ارزانتر است و علاوه بر این از اقتصاد اردن، فلسطینی‌ها، اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می‌کند.

کاتص ادامه داد: طرح راه‌آهن صلح بر این اساس است که اسرائیل پل خاکی با اروپا را تشکیل دهد و اردن به مرکزی برای حمل و نقل کالا تبدیل شود.

بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی طرح ایجاد خط راه‌آهن مذکور از حیفا در فلسطین اشغالی آغاز خواهد شد و پس از عبور از مسیرهای مشخص به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رسد. پیش‌بینی شده طول این راه‌آهن از حیفا تا ریاض 1590 کیلومتر و سپس تا امارات 970 کیلومتر باشد.

به گزارش فارس، کاتص هفته جاری وارد عمان شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز،‌ بخش‌هایی از همراهی «اسرائیل کاتص» وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی با رقص شمشیر در مسقط را پخش کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش به مسقط رفت و با «قابوس بن سعید» سلطان این کشور دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید