استقرار کند نظام «دوری» در دبستان‌ها

    کد خبر :412023

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه استقرار نظام «دوری» «نظام دوری» با کندی پیش می‌رود گفت: یک علت این است که زیرساخت‌های لازم را به لحاظ فضای فیزیکی نداریم.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره استقرار نظام دوری در مدارس ابتدایی اظهار کرد: تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله تحت عنوان نظام دوری در سندتحول تاکید شده است.

وی افزود: هر ساله بر اساس امکاناتی که داریم برنامه‌ای را به استان‌ها می‌دهیم و آنها بر اساس امکانات تعهد می‌کنند که چه تعداد از مدارس را به این سمت ببرند و تفکیک کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمانی که نظام جدید 3-3-6 ایجاد شد باید نظام دوری هم شکل می‌گرفت گفت: اما فضا و امکانات مدارس متناسب نبود و مدارسی داشتیم که فقط پنج کلاس ابتدایی داشتند. این طرح با کندی پیش می‌رود و دلیلش این است که زیرساخت‌های لازم را به لحاظ فضای فیزیکی نداریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: البته علاوه بر فضای فیزیکی نیاز به نیروی انسانی هم وجود دارد. وقتی یک مدرسه به دو مدرسه تبدیل شود به مدیر و معاون و کادر اجرایی نیاز داریم و محدودیت نیروی انسانی هم علت دیگر کندی اجرای نظام دوری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید