تمرکز دموکرات‌ها بیشتر روی مسائل داخلی خواهد بود تا خارجی / آن‌ها می‌توانند روی سیاست‌های ترامپ ترمز بگذارند

    کد خبر :411991

احمد عزیزی، قائم مقام اسبق وزارت خارجه و کارشناس مسائل بین الملل می گوید: در دوره های زیادی آمریکایی ها به قول خودشان سیستم چک اند بالانس را در نظر داشته اند؛ یعنی وقتی دولت جمهوری خواه سر کار بوده، در انتخابات میان دوره ای به دموکرات ها رای داده اند و به عکس. با این حال، نتایج نشان می دهد که جای پای دموکرات ها برای انتخابات بعدی محکم تر شده است.

عزیزی در گفت وگو با انتخاب، درباره تاثیر نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا بر سیاست های ترامپ علیه ایران گفت: بعید است که تغییری در این سیاست ها صورت بگیرد. به نظر می رسد تمرکز دموکرات ها بیشتر روی مسائل داخلی آمریکا باشد تا مسائل خارجی. به هر حال در حال حاضر ایران به برجام پایبند بوده و از این نظر دموکرات ها قصدی برای دخالت در امور سیاست خارجی آمریکا نخواهند داشت. حتی حساسیت رای دهندگان آمریکایی نیز روی مسائل داخلی بیشتر بود تا مسائل خارجی.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: در حال حاضر جمهوری خواهان در سنا حتی چند کرسی بیشتر هم به دست آورده اند و از این نظر سیاست خارجی برای آنها اهمیت دارد. با این وجود دموکرات ها در مجلس نمایندگان می توانند برای سیاست های ترامپ مزاحمت ایجاد کنند، روی سیاست های او ترمز بگذارند و حتی در حوزه سیاست خارجی، فشار روی عربستان سعودی را افزایش داده و تلاش کنند تا از اختلاف با اروپا کم کنند. اما خوشبین نیستم که درمورد سیاست های ترامپ علیه ایران تغییری ایجاد شود.

عزیزی درباره موقعیت ترامپ پس از انتخابات میان دوره ای گفت: به هر حال موقعیت ترامپ از قبل کمی متزلزل تر شده. اما سنا برگ بنده جمهوری خواهان است و به همین دلیل این انتخابات آن گونه که باید، نتوانست رفراندومی علیه ترامپ تلقی شود.

قائم مقام اسبق وزارت خارجه درباره اینکه آیا نتایج این انتخابات می تواند پالس هایی پیرامون انتخابات سال 2020 به ما بدهد، اظهار داشت: درمورد مجلس نمایندگان، واقعیت آن است که در دوره های زیادی آمریکایی ها به قول خودشان سیستم چک اند بالانس را در نظر داشته اند؛ یعنی وقتی دولت جمهوری خواه سر کار بوده، در انتخابات میان دوره ای به دموکرات ها رای داده اند و به عکس. با این حال، نتایج نشان می دهد که جای پای دموکرات ها برای انتخابات بعدی محکم تر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید