مجید مجیدی پروفسور شد

    کد خبر :411950

بزرگ‌ترین آکادمی فیلم آسیا، عنوان پروفسوری را به مجید مجیدی، کارگردان سرشناس سینمای ایران اهدا کرد.

مجید مجیدی، کارگردان صاحب نام و معروف ایرانی، عنوان پروفسوری افتخاری آکادمی فیلم پکن را دریافت کرد و استاد افتخاری بزرگترین آکادمی فیلم آسیا شد.

در این آیین که شامگاه سه‌شنبه در آکادمی فیلم پکن برگزار شد، عنوان افتخاری این آکادمی به خاطر اقدامات و فعالیت‌های برجسته مجید مجیدی در عرصه فیلم و سینما، توسط ژانگ جیان، نائب رییس این آکادمی به مجیدی اعطا شد.

همچنین در این آیین که با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از فیلمسازان و دانشجویان رشته‌های فیلمسازی چین برگزار شد، از دو فیلم مجید مجیدی به نام‌های «بچه‌های آسمان» و «آواز گنجشک‌ها» به عنوان منابع آموزشی آکادمی فیلم چین رونمایی شد. این دو فیلم در این مراسم به نمایش درآمدند.

آکادمی فیلم پکن که سال ۱۹۵۰ تاسیس شده است، بزرگترین آکادمی فیلم آسیا است و زیر نظر دولت چین فعالیت می‌کند.

مجید مجیدی با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و به دعوت بنیاد فیلم چین و به منظور سخنرانی و شرکت در نشست سالانه کارگردانان جوان چین به این کشور سفر کرده است. قرار است او در این نشست که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، به عنوان سخنران اصلی برای فیلمسازان چینی سخنرانی کند.

مجیدی همچنین در این نشست به سوالات تعدادی از فیلمسازان جوان چینی در مورد فیلم‌هایش و همچنین تکنیک‌های فیلمسازی پاسخ خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید