تأثیر انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا بر بازار سهام آسیا

    کد خبر :411793

بازار سهام در آسیا بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در آمریکا بین سود و زیان در حال تغییر است.

به گزارش سی ان ان، بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، شاخص بازار سهام توکیو و هنگ گنگ با کاهش 0٫5 درصدی در روز چهارشنبه همراه بوده است، درحالی ‌که شاخص بازار سهام در چین و کره جنوبی نسبت به دو بازار هنگ گنگ و توکیو کاهش بیشتری داشته است.
بر اساس آخرین اخبار بازار بورس، شاخص سهام بازار نیکی ژاپن با کاهش 0٫3 درصدی به 22.85.80 سهام، بازار سهام استرالیا با افزایش 0٫4 درصدی به 5.896.90 سهام، بازار سهام کره جنوبی با کاهش 0٫5 درصدی به 2.078.69 سهام، بازار سهام هنگ گنگ با 0٫2 درصدی به 26.064.31 سهام و بازار سهام شانگهای با کاهش 0٫5 درصدی به 2.645.01 سهام رسید.
به طور کلی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا تأثیر سیاسی قابل توجه ای بر اقتصاد بزرگ جهان داشته است. دمکرات‌ها توانستند اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را به خود اختصاص دهند و جمهوری خواهان نیز کنترل مجلس سنا را به دست گرفتند. اما سرمایه گذاران در تغییر نمایشی سیاست دخالت نمی‌کنند.
آری فینک مدیرعامل شرکت مدیریت پول بلک راکس در کنفرانس تجارت سنگاپور گفت، ‘من فکر نمی‌کنم نتیجه انتخابات میان دوره‌ای کنگره امریکا یک شگفتی بزرگ باشد’.
به گفته آری فینک، بازارها در ماه اکتبر شاهد یک شکست بزرگ بودند که در حال حاضر سعی در بازگرداندن آن هستند، و تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات میان دوره‌ای امریکا بخشی از روند بازسازی بازار است.
سرمایه گذاران برای مدت کوتاهی در آمریکا قادر به تاثیرگذاشتن بر هیچ یک از احزاب قانون‌گذار نیستند. این به معنای آن است که جمهوری خواهان و ترامپ موفق به توقف مالیات بیشتر نخواهند بود و از طرف دیگر قطع مالیات‌های کنونی دیگر نمی‌توانند بازگردند.
ریچارد تورنیل مدیر سرمایه گذاری شرکت بلک راکس براین باور است که انتخابات آمریکا در کوتاه مدت نمی‌تواند باعث تغییر چشمگیری در بازار سرمایه گذاری باشد.
شاخص کل بورس امریکا با توجه به حضور رأی دهندگان در مراکز رأی گیری در روز سه شنبه با کاهش 0٫5 درصدی همراه بوده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان بر اساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 411 کرسی مشخص شده است که 217 کرسی متعلق به دمکرات‌ها و 193 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.
این به آن معنی است که دمکرات‌ها تاکنون 50 درصد آراء را به دست آورده‌اند و فعلاً صاحب اکثرت هستند و جمهوری‌خواهان 44 درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده‌اند.
حزب جمهوری خواه در مجلس سنا توانسته است ، برتری خود را حفظ کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید