وانت مفهومی فولکس واگن تاروک رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰
    کد خبر :411622

فولکس واگن از وانت پیکاپ مفهومی تاروک مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با ۱۴۸ اسب بخار قدرت رونمایی کرد. مدل تولیدی تاروک از پیشرانه توربودیزل بهره می‌برد.

یک هفته پس از نمایش تیزر وانت پیکاپ فولکس واگن تاروک (Volkswagen Tarok) در نمایشگاه بین‌المللی خودرو سائو پائولو برزیل، خودروساز آلمانی به‌طور رسمی از این وانت مفهومی رونمایی کرد. فولکس واگن به‌طور واضح اعلام کرد که نسخه تولیدی پیکاپ مفهومی تاروک در راه است و مدل جاده‌ای آن هیچ‌گونه تغییر قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل مفهومی نخواهد داشت.

تاروک با نورپردازی فراوان در قسمت جلو بسیار شیک و زیبا به نظر می‌رسد؛ از جمله این موارد می‌توان به نورپردازی در میان جلوپنجره مشبک و اطراف ورودی هوا در سپر پایینی وانت پیکاپ اشاره کرد. پرداخت متالیک برای ستون عقب (C-pillar)، باعث ایجاد جلوه متضاد و زیبایی در عقب تاروک می‌شود. این پیکاپ مفهومی همچنین دارای سقف پانوراما است و چراغ‌های عقب نیز سراسر عقب وانت را پوشش می‌دهند.

در فضای داخلی پیکاپ مفهومی فولکس واگن تاروک، محیطی زیبا اما ساده وجود دارد. امکانات مدرنی مانند داشبورد دیجیتال و صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در مدل مفهومی تاروک به چشم می‌خورد، اما هنوز مشخص نیست که نسخه تولیدی از این فناوری بهره می‌برد یا خیر.

جایی که وانت پیکاپ مفهومی فولکس واگن تاروک خود را از بیش‌تر وانت‌ها جدا می‌کند، در کفی عقب است. در طراحی کفی عقب تاروک نشانه‌هایی از برخی مدل‌ها مانند شورولت آوالانچ (Chevrolet Avalanche) قدیمی دیده می‌شود. این تشابه بیش‌تر به‌دلیل بهره‌گیری از پنل بازکردنی است که می‌تواند فضای بار عقب را برای حمل محموله به داخل کابین گسترش دهد. کفی عقب در حالت معمولی ۱۲۰۶ میلی‌متر طول دارد؛ اما با پایین آمدن صندلی تاشو عقب و باز کردن بخش هاشوری، فضای کفی به ۱۸۶۱ میلی‌متر افزایش می‌یابد. فولکس واگن ادعا می‌کند که ظرفیت حمل بار وانت پیکاپ تاروک، حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

وانت مفهومی فولکس واگن تاروک از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۴ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه می‌تواند با سوخت اتانول خالص یا ترکیب بنزین و اتانول روشن شود و به‌راحتی کار کند. جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته و سیستم تمام چرخ محرک، قدرت تولیدی پیشرانه را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. با این حال مدل تولیدی وانت پیکاپ فولکس واگن تاروک پیشرانه متفاوتی خواهد داشت، زیرا نمونه‌ی ۲ لیتری توربودیزل (تنها مدل در دسترس) با قدرت ۱۴۸ اسب بخار در هنگام عرضه نهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید