پوتین از سیاست روسیه در تجارت اسلحه دفاع کرد

    کد خبر :411582

رئیس جمهوری روسیه با دفاع از سیاست این کشور در تجارت اسلحه اعلام کرد: روسیه معیارها و اصول بین المللی را رعایت می کند و سلاح و جنگ افزارهای تولیدی خود را صرفا برای اهداف دفاعی و مبارزه با تروریسم صادر می کند.

«ولادیمیر پوتین» در نشست کمیسیون همکاری های فنی-نظامی این کشور افزود:قراردادهایی که امضا می کنیم هیچگاه علیه کشور ثالث و علیه منافع و امنیت کشورهای دیگر هدف گیری نشده است.
وی با بیان اینکه حجم صادرات تسلیحات روسیه به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است، ادامه داد: متاسفانه کشورهای رقیب در عرصه فنی – نظامی از تحریم ها علیه روسیه برای رقابت ناسالم در بازار سلاح استفاده می کنند.
پوتین گفت: رقبای ما تلاش می کنند خریداران تسلیحاتی روسیه را بترسانند و بر آنها فشار وارد کنند، آنها از تحریم ها استفاده می کنند تا جنگ افزارها و سلاح های خود را بر دیگران تحمیل کنند، حتی اگر تسلیحات آنان گرانتر و ضعیف تر از سلاح های روسی باشد.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه کشورش توانسته پیشتازی خود در بازار سلاح جهان در حوزه فناوری های پیشرفته را حفظ کند، افزود: باید از امکانات موجود برای مدرن سازی صنایع دفاعی روسیه استفاده کرد.
به گزارش ایرنا ،گفتنی است، پوتین پیشتر گفته بود که روسیه بیش از 45 میلیارد دلار سفارش تولید تسلیحات و ادوات جنگی دریافت کرده است و کشورش با بیش از یکصد کشور در این عرصه همکاری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید