۲۲ ایراد و اشکال شورای نگهبان به لایحه جنجالی CFT

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
    کد خبر :411544

شورای نگهبان پس از بررسی‌، یکی از لوایح مربوط به FATF موسوم به CFT را شامل ۲۲ مورد اشکال و ایراد دانست؛ تسنیم متن کامل نامه این ایرادات و اشکالات را که به مجلس ارسال شده، منتشر کرد.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) که یکی از لوایح مربوط به FATF است پس از آنکه در خردادماه سال جاری در مجلس بررسی و به دلیل اعتراض برخی از نمایندگان به مدت دو ماه مسکوت گذاشته شد، در جلسه روز یکشنبه 15 مهرماه قوه مقننه با 143 رای موافق، 120 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموعه 271 نماینده حاضر در جلسه علنی پارلمان تصویب شد.

پس از تصویب این لایحه جنجالی در مجلس، قوه مقننه این لایحه را برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال کرد تا این شورا نیز نظرات خود را اعلام کند که شورای نگهبان نیز طی نامه‌ای به مورخه 97/8/6 به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 22 مورد اشکال به این لایحه وارد است.

به گزارش تسنیم، قرار است این لایحه باردیگر در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس بررسی و ایراد آنان رفع و پس از آن باردیگر در صحن علنی پارلمان نمایندگان نظرات خود درباره ایرادات رفع شده را اعلام کنند.

بر اساس این گزارش ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به شرح زیر است:

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید