دبیرکل حزب موتلفه: مباحث انتخاباتی را از ۶ ماه پیش در موتلفه شروع کردیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ۹:۳۰
    کد خبر :411495

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در حزب موتلفه شاید از پنج یا شش ماه پیش بحث‌های مربوط به انتخابات را شروع کردیم یعنی حزب موسم انتخاباتی نیستیم بلکه مباحث انتخاباتی را از شش ماه پیش شروع کردیم و تا هر مرحله‌ای که باید در انتخابات ورود پیدا بکنیم ادامه می‌دهیم و مراحل را طی می‌کنیم.

محمدنبی حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اعمال مجدد تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: به نظر من این تعیین روزتحریم‌های جدید و مقدماتی که برای این تحریم چیدند جنبه تبلیغاتی دارد. اینطور نیست که ما تاکنون در تحریم نبوده‌ایم و از امروز مجددا تحریم شدیم.

وی تاکید کرد: تنها راه مقابله ما با تحریم‌ها تکیه بر اقتصاد مقاومتی است و در مقابله سیاسی با دشمنان هم تقویت دائمی و توسعه و تعمیق مقاومت اسلامی موثر است. ما اگر در داخل این مقاومت در مقابل دشمنان را در ابعاد مختلف تبیین کنیم و آن اتحاد مقدسی که بین نیروهای مقاومت وجود دارد را تقویت کنیم، اینطور نیست که آسیبی نبینیم اما یقین دارم که در این مقابله ما پیروز خواهیم بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به هشت کشوری که اجازه خرید نفت از ایران را دارند، خاطرنشان کرد: این عقب‌نشینی‌های تدریجی مسئولان امریکا است. نکته دیگری که در این بحث وجود دارد این است که اصلا شما چه کاره هستید که تعیین می‌کنید که کشورهای بزرگی مثل چین و هند از کجا نفت بخرند یا نخرند، این به نظر من نوعی تحقیر این کشورها هم حساب می‌شود.

این عضو شورای مرکزی جمنا تصریح کرد: بنده جزو کسانی هستم که معتقدم با عنایت الهی در این تحریم اقتصادی آن طرفی که شکست خواهد خورد امریکا است.

وی درباره عدم تایید CFT در شورای نگهبان هم گفت: بنده منتظر هستم که شورای نگهبان نظر نهایی‌اش را ارائه دهد. ما نیز قبلا در این موضوع نظرات خود را اعلام کرده‌ایم. ما به عنوان حزب موتلفه اسلامی موافق قبول FATF نیستیم هرچند که قبول داریم یک سری محاسن و معایب دارد اما جمع جبری ما درباره FATF منفی است. هروقت شورای نگهبان نظر نهایی خود را داد، همه ما تسلیم نظر شورای نگهبان خواهیم بود.

حبیبی درباره آخرین تصمیمات و اقدامات انتخاباتی جمنا و حزب موتلفه اسلامی گفت: راجع به جمنا من معتقدم که خود جمنا باید به این سوال پاسخ بدهد ولی ما در حزب موتلفه شاید از پنج یا شش ماه پیش بحث‌های مربوط به انتخابات را شروع کردیم یعنی حزب موسم انتخاباتی نیستیم بلکه مباحث انتخاباتی را از شش ماه پیش شروع کردیم و تا هر مرحله‌ای که باید در انتخابات ورود پیدا بکنیم ادامه می‌دهیم و مراحل را طی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر علی لاریجانی برای انتخابات سال ۱۴۰۰ وارد عرصه انتخاباتی شود شما از او حمایت می‌کنید؟، گفت: من در حال حاضر و حتی در طول ماه‌های آینده راجع به هیچ شخصی در مورد ریاست جمهوری اظهارنظر نخواهم کرد. اصلا اظهارنظر درباره اشخاص برای انتخابات ریاست جمهوری را فعلا زود می‌دانیم و در ماه‌های آینده هم اظهارنظری درباره اشخاص نخواهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید