استفاده از فضای مجازی برای گسترش کتابخوانی

    کد خبر :411426

دبیر اسبق هفته کتاب گفت: فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرده‌ است که فضای خوبی را برای گسترش، تبلیغ،‌ تولید و معرفی کتاب‌های خوب از سوی هنرمندان و ترغیب مخاطب به کتابخوانی به‌وجود آورده‌ است.

محمد اله‌یاری فومنی، دبیر اسبق هفته کتاب درباره ارائه بهبود برگزاری هفته کتاب گفت: دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و انجمن‌های مردم‌نهاد باید ‌در هفته کتاب دست به دست هم بدهند تا صدای کتاب و کتابخوانی به گوش تعداد زیادی از مردم برسد. در حال حاضر،‌ فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرده‌است که فضای خوبی را برای گسترش، تبلیغ،‌ تولید و معرفی کتاب‌های خوب توسط هنرمندان و ترغیب مخاطب به کتابخوانی بوجود آورده‌است.

وی ادامه داد: گسترش شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کند و بهتر است که از این فضا به درستی استفاده ‌شود.

اله‌یاری همچنین درخصوص قابلیت‌های هفته کتاب برای بهبود عملکرد و تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان گفت: هفته کتاب ظرفیت بسیار خوبی برای این کار است؛ زیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص معاونت امور فرهنگی که متولی حوزه کتاب است،‌ سازمان‌ها و نهادهای دیگر را تشویق کند تا به موضوع کتاب بپردازند. اگر لذت کتابخوانی را به مردم نشان بدهیم،‌ دیگر خود مردم به دنبال کتاب خواهند بود،‌ کتاب خواهند خرید و از این لذت،‌ استقبال خواهند کرد.

مدیر دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر مشارکت رسانه‌ها در تبلیغ کتاب مطرح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مؤثری در این حوزه دارند،‌ چه رسانه‌های مکتوب،‌ دیداری،‌ شنیداری،‌ شبکه‌های مجازی و یا حتی رسانه‌هایی مردمی و ملی همانند صدا و سیما و یا حتی فضاهای شهری، مساجد و مدارس می‌توانند بر ترغیب مخاطب به حضور در برنامه‌های کتاب و کتابخوانی مؤثر باشند و خانواده‌ها را تشویق به مطالعه کتاب کنند.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا اول آذرماه با مشارکت بیش از 50 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید