توان حفظ تحریم ها علیه جمهوری اسلامی از جانب آمریکا وجود ندارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۱۰
    کد خبر :411403

آزاره دو، سفیر برزیل در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، آزاره دو، سفیر برزیل در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان، در ابتدای این دیدار با استقبال از سفر رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل به تهران، ضمن تأکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی و توسعه گسترش روابط فی­مابین در سایر عرصه ­ها گفت: «مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات پارلمانی با پارلمان برزیل استقبال می­کند».

وی در همین زمینه بر نقش مناسبات پارلمانی در ایجاد شناخت و درک مواضع متقابل نسبت به رویدادها و تحولات جهانی تأکید کرد و افزود: «همکاری­ های‌ پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور اهمیت خاصی قائل است».

امیرعبداللهیان تقویت مراودات مجلس شورای اسلامی و پارلمان برزیل را زمینه ساز تعامل و همکاری در سطوح مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی بیان کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس اظهار داشت: «توان حفظ تحریم ها از جانب آمریکا وجود ندارد و اقدامات تحریمی رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مسأله جدیدی نیست».

امیرعبداللهیان همچنین افزود: «بسترهای مناسبی در بخش های مختلف میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری­ها و منافع دو ملت بهره برد».

آزاره دو، سفیر برزیل در تهران نیز در این دیدار با برشمردن زمینه­ های همکاری برزیل و جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط دو جانبه بر نقش مثبت کشورمان در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد و گفت: «برزیل از روند همکاریهای فی­مابین استقبال می کند».

وی توسعه همکاریهای پارلمانی و دیدار قریب الوقوع گروه دوستی پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید