همتی: بانک‌ها تمهیدات خاص خود برای پاسخگویی به شرایط ارزی کشور را اجرا کنند

    کد خبر :411204

جلسه دوره‌اي رئيس‌کل بانک مرکزي با مديران عامل بانک‌ها برگزار شد. در اين جلسه برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزي در حوزه مديريت نقدينگي، اصلاح نظام بانکي، تسهيل عمليات ارزي و نقل و انتقالات ارزي بين‌المللي و مديريت شرايط تحريم توسط رئيس‌کل بانک مرکزي تبيين شد.

به گزارش روابط عمومی بانك مركزي، دکتر همتي با اشاره به فعاليت کارگروه مديريت نقدينگي در بانک مرکزي که از اول مهر ماه تشکيل شده است از مديران عامل دعوت کرد برنامه‌ها و پيشنهادات خود را در اختيار اين کارگروه قرار دهند. ضمن اينكه به اقتضا به اين جلسه دعوت خواهند شد.

رئيس‌کل بانک مرکزي ضمن تقدير و تشکر از مديران و کارکنان نظام بانکي که همواره در شرايط سخت اقتصادي با همت و سخت‌کوشي، اقتصاد کشور را ياري داده‌اند، از مدیران عامل خواست تمهيدات خاص براي مديريت بانک، به‌خصوص تامين سرمايه در گردش بخش توليد کشور و اختصاص منابع لازم به‌نحوي که پاسخگوي شرايط ناشي از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.

همچنین رئيس‌کل بانک مرکزي بر مساعدت در تسهيل واردات و صادرات فعالان اقتصادي تاکيد کرد.

دکتر همتي با اشاره به تحريم‌هاي شکست‌خورده آمريکا عليه نظام بانکي اين موضوع را نشان اهميت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهيل تجارت خارجي دانست و برنامه و آمادگي سيستم بانکي براي دور زدن تحريم‌ها و تداوم خنثي‌سازي فشار آمريکا را اعلام کرد.

رئيس‌کل بانک مرکزي در این جلسه ضمن تشريح اقدامات بانک مرکزي در زمينه مقابله با تحريم‌ها از بانک‌هاي کشور خواست فراتر از گذشته با تمام توان و بکارگيري تجارب خود در دور قبلي تحريم‌ها نسبت به حفظ و تقويت روند تجارت خارجي و انتقالات مالي اقدام کنند.

دکتر همتي ضمن تشکر از شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا و اعتماد آنها در اعطاي اختيارات لازم به بانک مرکزي ابراز اميدواري کرد با هماهنگي ستاد اقتصادي دولت خصوصاً وزارت امور اقتصادي و دارايي موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکي را با تدبير و احتياط و به نحو اطمينان‌بخش به پيش ببرد.

دکتر همتي تاکيد کرد حل مشکل ناترازي و ساختار مالي نظام بانکي که در طول سال‌هاي متوالي شکل گرفته است نياز به تدبير و حل آن در طول زمان دارد و ابراز اميدواري كرد با همکاري خود بانک‌ها بتوان آن را به سامان رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید