«ولوو» با همکاری غول اینترنت چینی خودروهای خودران را توسعه می دهد!

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۸:۰۴
    کد خبر :411126

شرکت خودروسازی ولوو به عنوان نخستین خودروساز خارجی در کشور چین خواهد بود که با غول اینترنت کشور چین یعنی بایدو برای توسعه ماشین‌های خودران همکاری می‌کند.

بایدو (Baidu) یک وبگاه جستجوگر چینی است که دارای ۵۷ خدمت گوناگون بوده و دایره فعالیت آن از جستجو شروع شده و تا شبکه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد. این وبگاه قابلیت جستجو در اینترنت، شامل عکس و فایل‌های صوتی مانند MP3 و… را برای کاربان خود فراهم می‌کند و دیگر قابلیت‌های این وبگاه می تواند نوشتن عبارت مورد نظر به خط پین یین و برگرداندن آن به‌ طور خودکار به چینی نوشتاری و جستجو بر اساس آن باشد.

گفتنی است که این موتور جستجوگر در سپتامبر ۲۰۱۱ ششمین وبگاه پربازدید دنیا و پربازدیدترین وبگاه چین بوده‌است و در حال حاضر بایدو ۷۴۰ میلیون صفحه، ۸۰ میلیون عکس و ۱۰ میلیون فایل چند رسانه‌ای را به صورت ایندکس در اختیار دارد.

حال شرکت خودروسازی ولوو در راستای طراحی و توسعه ماشین‌های خودران خود در کشور چین، با کمپانی “بایدو” وارد همکاری شده و قرار است که پروژه مشترک این دو کمپانی بزرگ منجربه تولید یک خودروی کاملا الکتریکی مجهز به سیستم رانندگی خودکار باشد که فعالیت اصلی و بازار فروش آن در کشور چین خوهد بود.

در حالی که شرکت خودروسازی ولوو دسترسی به تخصص و فناوری‌های پیشرفته صنعت خودروسازی را فراهم می‌کند، کمپانی “بایدو” به توسعه پلتفرم سیستم‌های رانندگی خودکار کمک خواهد کرد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، کشور چین در دهه آتی احتمالا بزرگ‌ترین بازار جهان برای وسایل نقلیه خودران خواهد بود.

فارغ از ایمنی و ارائه پیشرفته‌ترین سیستم‌های صنعت خودروسازی، کمپانی خودروسازی ولوو به دنبال تبدیل شدن به یک ارائه کننده خدمات متنوع سیار جهانی و همچنین ارائه کننده محصولاتی جدید به همراه سیستم‌های رانندگی خودکار است و تا اواسط دهه آینده انتظار می‌رود که ماشین‌های خودران حدود یک سوم از فروش کل ولوو در طول سال را تشکیل دهد. در مجموع پیش بینی می‌شود که تا سال 2040 میلادی حدود 14.5 میلیون اتومبیل خودران در کشور چین فروخته شود، این درحالیست که سهم بازارهای جهانی به طور کلی 33 میلیون دستگاه پیش بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید