چه زمانی صدا دادن زانوها خطرناک است؟

    کد خبر :411108

صدا دادن زانوها در صورتی که با درد همراه نباشد در اغلب اوقات، ناشی از کریپتاسیون (ترکیدن حباب‌های گازی) است. اما آیا این صداها در آینده می‌تواند خطرساز باشد؟

تونی گنتیل‌کور، متخصص و مدیر موسسه ورزشی کِرسی در ماساچوست می‌گوید که صدای کریپتاسیون کاملا ترسناک به نظر می‌رسد، اما آن گازها – اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن – بخشی از مایع سینوویال یا مفصلی هستند. این مایع در واقع یک روان‌ساز طبیعی مفاصل است. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

صدای زانو همچنین ممکن است که به یک دلیل بی‌خطر دیگر نیز پیش بیاید: تاندون‌ها ممکن است پس از خارج شدن از محل ابتدایی خود دوباره به همان‌جا برگردند که این فرآیند صدادار است.

اما چه زمانی صدا دادن زانو خطرناک است؟

زمانی که صدای آن همراه با درد باشد. دکتر گنتیل‌کور می‌گوید: «برخی هنگام چمباتمه زدن، زانوهایشان را بیش از حد جلو می‌آورند. این کار باعث آمدن فشار زیادی به مفاصلشان می‌شود. این کار در طول زمان باعث خرده شدن غضروف و از دست رفتن نرمی آن می‌شود که در دراز مدت می‌تواند منجر به تولید صدا در زانوها شود.

بدترین حالت چیست؟

ممکن است غضروف هلالی زانوهایتان پاره شود. اگر زانوهایتان درد می‌کند، بنابراین بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید. این امکان وجود دارد که پزشک از شما بخواهد برای چند هفته تمرین کردن را کنار بگذارید تا ورم زانوهایتان بخوابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید