کره جنوبی از تحریم های ایران معاف شد

    کد خبر :410514

مقامات دولتی کره جنوبی اعلام کردند که این کشور از تحریم های آمریکا علیه تهران که شامل تحریم واردات نفت و تبادلات با بانک مرکزی ایران است، معاف شده است.

به گزارش بازتاب به نقل ازشبکه خبری الجزیره، کره جنوبی که یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است هفته گذشته و پس از لغو قراردادهای مرتبط با انرژی توسط برخی شرکت های ساختمانی این کشور با جمهوری اسلامی به دلیل مشکلات مالی، از آمریکا درخواست کرد تا حداکثر انعطاف پذیری خود را در رابطه با کره جنوبی به کار گیرد.

این مقام دولتی کره جنوبی که به دلیل حساسیت موضوع نخواسته نام او فاش شود، گفت: پتروشیمی کلید اقتصاد ماست و تاکید می کنم اگر از تحریم های ایران لطمه ای به ما وارد شود، چالش بزرگی برای اقتصاد کره به وجود خواهد آمد.

ایالات متحده آمریکا روز جمعه 2 نوامبر (11 آبان) اعلام کرد پس از اعمال مجدد تحریم های نفتی علیه تهران، به صورت موقت به هشت کشور اجازه خرید نفت خام از ایران را خواهد داد. طبق قوانین آمریکا این استثنا می تواند به مدت 180 روز اعطا شود.

کره جنوبی در سال 2012 و دور قبلی تحریم ها که در اوایل سال 2016 لغو شد نیز با واردات مقادیر محدودی از نفت ایران، مشمول معافیت این تحریم ها قرار گرفت. در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) سال جاری برای نخستین بار از سال 2012 واردات نفت کره جنوبی از ایران به صفر رسید.
یورونیوز نیز نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه سال جاری از برجام بطور یک طرفه خارج شد ام دیگر طرف‌های این توافق تاکنون به آن پایبند بوده‌اند و کشورهای اروپایی در تلاشند سازوکاری برای حفظ روابط اقتصادی و مالی با تهران ایجاد کنند تا همچنان تهران به برجام پایبند بماند. بزرگترین مشتریان نفتی ایران نیز که همه در آسیا قرار دارند، به دنبال معافیت از تحریم ها به منظور خرید نفت ایران هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید