طرح بازگشت کریمه به اوکراین در نشست شورای فدراسیون روسیه

    کد خبر :410480

از زمان الحاق کریمه به روسیه، این کشور مجبور به سرمایه‌گذاری میلیاردها روبل برای بازسازی زیرساخت‌ها، مسکن و مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس و جاده‌های آن کرده است که طی ۳۰ــ۲۰ سال گذشته به آنها رسیدگی نشده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از ریانووستی، به‌عقیده سناتور سرگئی تسِکوف نماینده سابق مجلس اعلای اوکراین، اهالی کریمه تصمیم به بازگشت تحت دولت کی‌یف گرفته‌اند.

نماینده سابق مجلس اعلای اوکراین، دادستان سابق اسویاتسلاو پیسکون در کانال تلویزیونی NewsOne، با اشاره به این نکته که برای پیوستن کریمه به اوکراین، این کشور نیازمند دستیابی به شاخص‌های اقتصادی بالاست، اظهار داشت که پس از گذشت 4ــ3 سال ساکنان کریمه خواهان بازگشت به اوکراین می‌باشند.

سناتور سرگئی تسِکوف در گفت‌وگویی با ریانووستی گفت: به‌زودی زمان آن فرا خواهد رسید که اوکراین از روسیه تقاضای پیوستن به آن به‌ عنوان یک کشور واحد را بکند. آنگاه یک دولت اتحادیه‌ای واحد تشکیل خواهد شد و ما با اوکراین دولت واحدی خواهیم داشت.

به‌گفته وی، شرایط حاکم اوکراین را مجبور خواهد ساخت که چنین تصمیمی بگیرد، تمام احساسات روس‌ هراسی را گذرانده و تنها به این نتیجه واحد حقیقی رسیده است که آینده آن همراه با روسیه قلم خورده است.

تسکوف به‌یاد می‌آورد که در سال 1654 کی‌یف پیش از این تصمیم به اتحاد با مسکو گرفته بود.

سناتور اظهارات پیسکون را به‌ عنوان “رؤیای غیرقابل تحقق” چنین سیاستمداران و ناسیونالیست‌هایی در اوکراین نامید.

این نماینده پارلمان در خاتمه گفت: پیسکون هر چیزی را که به ذهنش خطور می‌کند، با شور و شوق خوبی بیان می‌کند.

ویکتور وُدولاتسکی، معاون رئیس کمیته دولتی دوما در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع، اشاره کرد که ساکنان کریمه به‌ عنوان بخشی از اوکراین “شهروند درجه دو بودند و همواره باقیمانده بودجه به آنها اختصاص داده می‌شد”.

وی به خبرگزاری ریانووستی گفت: بنابراین، وقتی کریمه به روسیه بازگشت، ما مجبور به سرمایه‌گذاری میلیاردها روبل در آنجا شدیم تا زیرساخت‌ها، مسکن و مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس و جاده‌ها را که تا امروز ساخته شده‌ و در عرض 30‌ــ‌20 سال هیچکس تعمیرشان نکرده بود، بازسازی کنیم.

این نماینده پارلمان اضافه کرد: پس از گذشت چند سال، من فکر می‌کنم، به‌عکس، اوکراین به مجموعه روسیه باز خواهد گشت. این نتیجه بیشتر محتمل و پیش‌بینی درستی است، زیرا اوکراین بدون روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

این شبه‌جزیره پس از برگزاری همه‌پرسی که در آنجا در سال 2014 برگزار شد به روسیه بازگشت، که 96.77 درصد از رأی‌دهندگان جمهوری و 95.6 درصد از ساکنان سواستوپول به‌نفع الحاق مجدد به روسیه رأی دادند.

مسکو بارها اعلام کرده است که مردم کریمه به‌ صورت دموکراتیک، با پیروی کامل از قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، الحاق به روسیه را انتخاب کردند.

به‌گفته رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، موضوع کریمه “کاملاً بسته شده است”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید