سوئیس به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا برای انتقال دارو و غذا به ایران

    کد خبر :410330

سوئیس گفت‌وگوهایی را با آمریکا و ایران برای تضمین جریان ورودی دارو و غذا به ایران با وجود تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.

دولت سوئیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد، در حال گفت‌وگو با واشنگتن و تهران درباره ایجاد یک کانال پرداخت برای یک سری استثنائات از جمله دارو و غذا با وجود تحریم‌های آمریکا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، دولت سوئیس گفت‌وگوهایی را با آمریکا و ایران درباره برقراری یک کانال مالی انسانی به منظور کمک به تضمین ادامه جریان ورودی دارو و غذا به داخل ایران آغاز کرده است.

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای امروز (دوشنبه) تأکید کرد: «سوئیس به حفاظت از منافع اقتصادی این کشور متعهد بوده و از نزدیک جریان تحولات را بررسی می‌کند. مقامات سوئیس در تماس مستقیم با مقامات ذیربط آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران هستند».

این بیانیه می‌افزاید: «دولت سوئیس به طور خاص در زمینه‌های انسان‌دوستانه، متعهد است تا این مسئله تضمین شود که محصولات غذایی و دارویی بتوانند همچنان از سوئیس به ایران صادر شوند.»

یک سخنگوی دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس نیز گفته است، برن در تماس با مقامات آمریکا و ایران و همچنین یک سری شرکت‌های سوئیسی درباره ایجاد یک کانال مالی انسانی است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید