ایران با رأی قاطع عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات شد

    کد خبر :410319

یک روز پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران با اکثریت آراء به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات انتخاب شد.

هفته گذشته کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات در دبی برگزار شد که وزیر ارتباطات کشورمان نیز در آن مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و جهان را به استفاده صلح‌آمیز از فناوری اطلاعات فراخواند.

آذری جهرمی در آن رویداد که وزرای ارتباطات کشورهای مختلف حضور داشتند، با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری برای خلق ثروت است، گفت: در بعضی موارد، صنایع مولد ثروت به عنوان ابزار جنگ افروزی بکار گرفته شده‌اند.

وی اظهار کرد: باید مراقبت کنیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یک جانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود.

اکنون وزیر ارتباطات در پیج شخصی خود اشاره‌ای به انتخاب ایران در شورای حکام این اتحادیه با رأی داده است.

به گزارش تسنیم ،آذری جهرمی اینگونه نوشت:«دقیقا یک روز پس از بازگشت تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه امریکا، ایران با رأی قاطع عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات شد.

لحظاتی پیش پیامکی از وزیر ارتباطات اندونزی دریافت کردم که در آن انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات را تبریک گفته بود.

به یاد دارم پس از سخنرانی در جمع وزرای ارتباطات و دیپلمات‌های سایر کشورها در دبی، دبیر کل اتحادیه گفت با این صحبت‌ها و مذاکراتی که داشته‌اید، همه ایران را تحسین کردند.

پیش‌بینی او بر انتخاب ایران با رأی بالا بود.

امروز و در روز آغازین بازگشت تحریم‌های یک جانبه امریکا، پس از مدت‌ها، یک اجماع جهانی برای انتخاب ایران با رأی 146 کشور دنیا و با رأیی بالاتر از کشورهای پرسابقه‌ای چون روسیه، آفریقای جنوبی، لهستان، آذربایجان و… شکل گرفت.

زمان، زمان خودباوری است؛ باور کنیم که می‌توانیم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید