همه چیز درباره طرح حراج شمش طلا در بانک کارگشایی

    کد خبر :410259

شمش‌های حراج شده داستان عجیبی دارند؛ گفته می‌شود هر ۲۵تای آنها به یک فرد حقیقی تعلق دارد که تصمیم گرفته آن‌ها را با کمک بانک کارگشایی حراج کند. وزن هر شمش معادل یک کیلوگرم است که با احتساب قیمت ۵۸۸هزار تومانی هر گرم طلای ۲۴عیار، ارزش هر کدام از شمش‌ها به حدود ۶۰۰میلیون تومان می‌رسد

بانک کارگشایی از عصر روز یکشنبه ۲۵شمش طلا را به حراج گذاشته است که قیمت فروش هر کدام از آن‌ها حداقل ۵۸۸میلیون تومان برآورد می‌شود! در اطلاعیه مربوط به برگزای این حراجی آمده حضور در جلسات که به شکل مزایده عمومی در سالن حراج بانک کارگشایی برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است. فکر می‌کنید ساز و کار این معامله هیجان‌انگیز چگونه است؟

درباره بانک کارگشایی

بانک کارگشایی زیر نظر بانک ملی اداره می‌شود و در تهران سه شعبه دارد. شعبه مرکزی آن‌ها در میدان حمیدیه خیابان مولوی، معمولا چند وقت یک بار به خاطر حراج سکه و طلا مورد توجه قرار می‌گیرد. این بانک دو شعبه دیگر در خیابان ری و خیابان ولیعصر تهران دارد و ۴۵شعبه دیگر آن در سراسر کشور از اصفهان و شیراز و تبریز گرفته تا بروجرد و بم و زاهدان پراکنده شده است.

عمده شهرت بانک کارگشایی به خاطر برنامه پرداخت وام ضروری با امکان پذیرش طلا و سکه به عنوان ضمانت است. با این حال اسم این بانک در مدت اخیر با حراج سکه طلا در خبر‌ها تکرار شده است. حالا بانک کارگشایی در نظر دارد ۲۵شمش طلا را که وزن هر کدام از آن‌ها یک کیلوگرم است، حراج کند.

حراج ۲۵شمش طلا

بانک کارگشایی قبلا سابقه حراج شمش طلا را داشته است؛ شمش‌هایی که به معادن طلای خصوص کشور تعلق داشتند. ماجرای شمش‌های حراج شده اخیر، اما عجیب‌تر است. گفته می‌شود هر ۲۵شمش طلای یک کیلویی حراج شده در مزایده اخیر مال یک فرد حقیقی است که تصمیم گرفته آن‌ها را با کمک بانک کارگشایی حراج کند. ظاهرا اگر شما هم طلا روی دست باد کرده باشد می‌توانید آن‌ها را حراج کنید، چون مسدولان بانک کارگشایی می‌گویند بقیه افراد حقیقی و حقوقی هم می‌توانند شمش‌های طلای خود را در این بانک و از راه مزایده به فروش برسانند.

زمان برگزاری حراج شمش طلا در بانک کارگشایی

اولین جلسه مزایده شمش‌های طلا عصر روز یکشنبه ۱۳آبان ماه برگزار شد. در روزی که به گواهی فعالان بازار طلا تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد و بازار در آرامش کامل است. پس خریداران شمش‌های طلا که هر کدام آن‌ها یک کیلوگرم وزن دارند و قیمت هر کدامشان حدود ۵۸۸میلیون تومان است، چه کسانی هستند؟ احتمالا طلافروش‌های خیلی بزرگ. آن‌هایی که در ساخت مصنوعات طلا هستند می‌توانند شمش‌ها را آب کنند و از آن‌ها زیورآلاتی مثل انگشتر و گوشواره و گردنبد و دستبند و النگو بسازند. خرید شمش طلا برای سرمایه‌گذار‌ی‌های کلان هم ایده بدی به نظر نمی‌رسد. به هر حال هر کس که خریدار شمش‌های طلای یک کیلویی است، می‌تواند از ساعت ۱۶ به شعبه مرکزی بانک کارگشایی واقع در تهران، خیابان مولوی، میدان حمیدیه مراجعه کند.

نحوه قیمت‌گذاری شمش‌های طلا

گفتیم هر شمش طلا حدود یک کیلوگرم است. برای تعیین قیمت شمش، ارزش روز طلای ۲۴عیار را به عنوان متر و معیار در نظر می‌گیرند. در روز‌های اخیر هر گرم طلای ۲۴عیار حدود ۵۸۸هزار تومان بوده است که به این ترتیب دیگر نیاز چندانی به ماشین حساب ندارید؛ قیمت هر شمش می‌شود حدود ۵۸۸میلیون تومان. البته این نکته را فراموش نکنید که ۵۸۸میلیون نرخ پایه هر شمش است و قیمت نهایی در مزایده تعیین می‌شود. یعنی شرکت‌کنندگان باید با هم رقابت کنند، بازار را به نفع خودشان داغ کنند و در تلاش‌شان را به کار بگیرند تا پیشنهادی بدهند که بقیه افراد نتوانند از عهده آن بربیایند. حراجی شمش‌های یک کیلویی طلا در بانک کارگشایی این شکلی به پایان می‌رسد. وقتی ۲۵شمش طلا که هر کدامشان یک کیلو وزن دارند مشتریانی پیدا کنند و هر مشتری حاضر باشد برای هر شمش دست کم ۵۸۸میلیون تومان (تقریبا همان ۶۰۰میلیون تومان خودمان) پول بپردازد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید