محمدرضا خاتمی: در انتخابات ۸۸ هشت میلیون رای به صندوق‌ها اضافه شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۳۱
    کد خبر :409914

خاتمی گفت: “اگر به حوادث سال ۸۸ بازگردیم معتقد هستم که نباید در انتخابات کاندیدا می داشتیم. معتقد هستم که امکان اینکه بگذارند یک نفر از اصلاح طلبان رئیس جمهور شود وجود نداشت.”

محمد رضا خاتمی دبیرکل سابق حزب مشارکت “به نقل از منابع مطلع” مدعی شد؛ در انتخابات سال ۱۳۸۸ که اعتراض های گسترده ای را در پی داشت تقلب جدی صورت گرفت.

او در گفتگویی با برنامه “رودر رو” که در شبکه ویدئویی آپارات قابل دسترسی است در مورد انتخابات ۱۳۸۸ که محمود احمدی نژاد در آن برنده انتخابات شد ادعا کرد در آن سال “کودتای انتخاباتی” صورت گرفت.

بخشی از سخنان او را می‌خوانیم:

خاتمی گفت: “در ستاد انتخاباتی وزارت کشور تقلب صورت گرفته است. هشت میلیون رای به صندوق ها اضافه شده است. تعرفه هم نمی خواست داشته باشد. آرا در می آید و گفته می شود در کشور ۳۹ میلیون نفر رای دادند، درحالی که آرای صندوق ها ۳۲ میلیون بوده، نیاز به تعرفه هم نبوده است.

” دبیر کل سابق حزب مشارکت افزود: “اطلاعات ما از افراد مطلع هست از جناح مقابل که نمی خواهند نامشان گفته شود.

” او همچنین گفت: “ما هنوز هم به روند انتخابات ۸۸ اعتراض جدی داریم و معتقد هستم انتخابات بسیار ناسالمی بود. در آن انتخابات حتما تقلب صورت گرفته است.

” خاتمی گفت: “اگر به حوادث سال ۸۸ بازگردیم معتقد هستم که نباید در انتخابات کاندیدا می داشتیم. معتقد هستم که امکان اینکه بگذارند یک نفر از اصلاح طلبان رئیس جمهور شود وجود نداشت.

” او همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “روز شنبه پس از انتخابات تمام نیروهای موثر سیاسی دستگیر شدند. احزاب موثر پلمپ شدند و بقیه هم به هر دلیلی تا مدت ها فعالیتی نداشتند. سازمان نمانده بود که بخواهد تظاهرات را سازماندهی کند. حزب مشارکتی نمانده بود که بخواهد کار بکند.”

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید