شناسایی معادن زیرزمینی با پهپاد لیزری

    کد خبر :409701

یک شرکت سازنده انواع پهپاد با جذب سرمایه ۳.۵ میلیون دلاری موفق به تولید نمونه اولیه پهپادی شده که قادر به نقشه برداری سه بعدی از زیرزمین و شناسایی معادن مختلف است.

به گزارش بازتاب به نقل از زددی نت، شرکت Emesent می گوید پهپاد Hovermap با استفاده از یک سیستم راداری لیزری قادر به تهیه خودکار نقشه های سه بعدی از زیر زمین است. این شرکت قصد دارد برای تکمیل این اختراع خود تعداد کارمندانش را به ۲۵ نفر افزایش دهد.

Hovermap اختراعی ارزشمند برای صنعت معدن در سراسر جهان محسوب می شود، زیرا امکان اکتشاف در زیرزمین را در مناطق صعب العبور و بدون نیاز به حضور در این مناطق ممکن می کند و از سوی دیگر نوع و حجم اطلاعات جمع آوری شده بدین شیوه نیز منحصر به فرد و بی سابقه است. از این طریق درک بهتر شیوه قرارگیری ذخائر معدنی در عمق چند کیلومتری زمین ممکن می شود.

این پهپاد پیش از این در استرالیا، آمریکا، کانادا، چین و ژاپن به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و سال گذشته از آن برای شناسایی دقیق ابعاد یک معدن در عمق ۶۰۰ متری زمین استفاده شده است. انتظار می رود طی ماه های آینده قابلیت این سیستم برای شناسایی معادنی که در عمق بیشتری از سطح زمین قرار دارند و پیچیدگی های آنها نیز بیشتر است، افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید