رئیس کمیته اقتصاد شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم تشکیل شورای عالی پسماند در شهرداری تهران

    کد خبر :409133

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تشکیل شورای عالی پسماند در شهرداری تهران تاکید کرد.

محمود میرلوحی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: روز ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار است به نظر می‌آید که امسال شرایطی فراهم شده که استکبار حاصل از اتحاد شوم آمریکا، اسرائیل و ریاض است می‌توان بیش از پیش حس کرد. این روز را به دانش آموزان عزیز نیز تبریک می‌گویم.

وی در ادامه به موضوع معضلات حوزه پسماند در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در دیداری که به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از محل آراد کوه داشتم لزوم ایجاد شورای عالی پسماند در شهرداری تهران را بیش از هر امر دیگری ضروری دیدم.

عضو شورای شهر تهران افزود: لزوم ایجاد این شورا در سطح کلان هم ضروری است اما در خود شهرداری تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. متاسفانه تاکنون حمایتی از سوی شهرداری تهران دیده نشده که با تمام ساختار و امکاناتش در حوزه پسماند وارد شود. این در حالی است که ما سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کود ۱۴ هزار هکتار فضای سبز را پرداخت می‌کنیم و ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه پسماند می‌دهیم و ساختارهای مدیریت مشارکت‌های مردمی و مدیرکل فضای سبز هم داریم اما استفاده‌ای که در این حوزه باید از این ساختارها انجام شود متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر روزی ۹۰۰۰ تن پسماند و ۴۵ هزار تن نخاله در تهران تولید می‌شود؛ در حالی که سرانه استاندارد جهانی یک سوم یا نصف این مقدار است لذا باید ابتدا در خود سازمان شهرداری این کار انجام شود. این مساله باید فراتر از یک حوزه و معاونت و سازمان دیده شود و می‌توان معاونت فرهنگی و معاونت خدمات شهری را در این موضوع دخیل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید