تلاش مجلس انگلیس و کانادا برای بازخواست مدیر فیس بوک

    کد خبر :409042

دو کمیته تخصصی در مجلس نمایندگی انگلیس و کانادا از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواسته اند تا در برابر یک کمیته مشترک و در حضور نمایندگان مجالس کشورهای مختلف شهادت دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از آسین ایج، هدف از این کار بررسی تلاش های فیس بوک برای مقابله با انتشار اخبار جعلی است.

دمین کالینز رئیس کمیته رسانه ای مجلس نمایندگان انگلیس با همکاری باب زیمر همتای کانادایی خود قصد دارد زاکربرگ را تحت فشار قرار دهد تا وی خود شخصا در این نشست حضور یابد و پاسخ های قانع کننده ای ارائه دهد.

در ماه های اخیر، زاکربرگ به علت نقض حریم شخصی کاربران فیس بوک، انتقال بدون اجازه داده های خصوصی آنها به افراد و شرکت های ثالث، ناتوانی در جهت مقابله با انتشار اخبار جعلی و غیره مجبور شد شخصا در کنگره آمریکا و پارلمان اروپا شهادت دهد.

کمیته ای که زاکربرگ باید در برابر آن شهادت دهد، کمیته بزرگ بین المللی نام دارد و قرار است اولین جلسه آن در تاریخ ۲۷ نوامبر تشکیل شود و نمایندگان مجالس چند کشور دیگر در آن حضور خواهند داشت.

در نامه ای که برای دعوت از زاکربرگ برای شرکت در این جلسه برای وی ارسال شده، آمده است: ما درک می کنیم که برای شما ممکن نیست در جلسات تمامی مجالس قانون گذاری کشورها حاضر شوید. اما معتقدیم کاربران شما در دیگر کشورها هم به پاسخگویی فیس بوک از طریق خود شما نیاز دارند و تصور می کنیم شما می خواهید به این مسئولیت خود عمل کنید. زاکربرگ در واکنش به این نامه واکنشی از خود نشان نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید