هاشمی: اختلاف در شرایط فعلی خنجر زدن به انقلاب و کشور است

    کد خبر :409009

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که در شرایط حساس کنونی هرگونه اختلاف، سوء استفاده و ناکارآمدی از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تقارن روز مقابله با استکبار جهانی با آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: این اتفاق نشان دهنده خودکامگی و سلطه جویی آمریکا در برابر منطق و اجماع جهانی است.

وی با بیان اینکه پیش از توافق برجام آمریکا توانسته بود که با پرونده سازی علیه ایران قدرت‌های بین‌المللی را با خود همراه کند و در شورای امنیت سازمان ملل به اجماع برسد، تصریح کرد: اما با تدبیر نظام این صحنه‌آرایی و اجماع شکسته شد و منطق ایران و تعامل سازنده با نظام بین‌المللی موجب شکست آمریکا شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز در تاریخ نظام بین‌الملل دو قطبی جدید منطق در برابر بی منطقی و صلح طلبی در برابر جنگ طلبی ایجاد شده است، گفت: این دو قطبی حتی فراتر از دو قطبی مخالفت با جنگ خلیج‌فارس در سال 90 است چراکه بسیاری از شرکای آمریکا امروز در کنار ایران در برجام مانده‌اند. هرچند که توطئه‌ها و دشمنی‌های دولت ترامپ موجب ایجاد فشارهای اقتصادی و در تنگنا قرار گرفتن اجتماع شده است اما نمی‌توان ابعاد مهم دیپلماتیک آن را نادیده گرفت چراکه در دنیا قدرت‌های جهانی بلااستثنا در برابر آمریکا قرار گرفتند و تنها مثلث شوم تل‌آویو، ریاض و واشنگتن بر طبل بی تعهدی می‌کوبند.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز جهان نشان دهنده بلوغ دیپلماسی و اثبات حقانیت ایران در 40 سالگی نظام است، ادامه داد: البته این دستاورد بدون هزینه و تحمل سختی و فشار به دست نمی‌آید.

هاشمی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که مسئولان نیز مانند آنها فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند، اظهار کرد: هرگونه اختلاف، سوءاستفاده،‌ ناکارآمدی و … در اداره کشور در شرایط فعلی خنجر زدن از پشت به انقلاب و کشور است و نباید منابع محدود در شرایط فعلی حیف و میل شود و با سیاسی گری، قبیله گرایی و تشریفات، خدمت گذاری به مردم تحت الشعاع قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری نیز کاهش هزینه‌های غیرضرور،‌افزایش خدمت رسانی و مقابله با رانت خواری در دستورکار قرار دارد گفت: قطعا دوره پیش‌رو مقطعی حساس در تاریخ انقلاب است و ما وظیفه داریم در هر جایگاه و مقامی که هستیم نهایت تلاش خود را برای خدمت گذاری مردم به کار گیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید