راز ترور پدر معنوی طالبان در پاکستان

    کد خبر :408816

فرزند مولانا سمیع الحق درباره کشته شدن پدرش، مشارکت وی در مذاکرات صلح افغانستان را یکی از دلایل ترور دانست.

به گزارش فارس، «حامد الحق» فرزند سمیع الحق اظهار داشت: پدرش سعی داشت افغانستان را از سلطه آمریکا خارج کند و مقدمات مذاکره طالبان با دولت افغانستان را فراهم سازد.

وی افزود: برخی ارکان دولت افغانستان و برخی مقامات پاکستانی با میانجی‌گری مولانا سمیع الحق در مذاکرات صلح مخالف بودند که امکان داشت برای ترور وی توطئه چینی کنند که این موضوع را به سرویس امنیت پاکستان موسوم به آی اس آی اطلاع داده بودم.

مولانا حامد الحق تأکید کرد: به سازمان اطلاعات و سرویس امنیت پاکستان درباره درخطر بودن جان پدرم اطلاع رسانی کرده بودم اما مولانا سمیع الحق علاقه چندانی به حضور محافظان در اطراف خود نداشت.

وی افزود:تدابیر امنیتی اطراف مدرسه جامعه حقانیه افزایش یافته بود اما مولانا سمیع الحق برای سفر به راولپندی فقط یک خدمتکار شخصی را با خود به همراه برد و از محافظ خبری نبود.

حامد الحق گفت: کسانی که مخالف اسلام و تعلیمات مدارس دینی هستند در ترور مولانا سمیع الحق دست دارند.

وی افزود: از طرفداران و دوستداران مولاناسمیع الحق خواهش می‌کنم در این شرایط آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند برخی عوامل از رفتار آن‌های برای متهم کردن مولانا سمیع الحق سوء استفاده کنند.

«مولانا اسرار مدنی» سخنگوی مولانا سمیع الحق در این زمینه گفت: مولانا سمیع الحق بعد از ظهر روز جمعه در حال استراحت در منزل شخصی واقع در بحریه تاون شهر راولپندی بود و از خدمتکارش خواسته بود کمی شیر از بازار خریداری کند که در همین فاصله افراد ناشناس با ضربات چاقو مولانا را به قتل رسانده بودند.

مولانا مدنی تأکید کرد: خبرهای مبنی بر تیراندازی در محل ترور مولانا سمیع الحق صحت ندارد وی در سکوت کامل و با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

پلیس در گزارش اولیه خود اعلام کرد که قتل مولانا سمیع الحق یک حادثه تروریستی نیست و عاملان این جنایت به علت خصومت شخصی وی را کشته‌اند.

با توجه به گزارش پلیس به احتمال زیاد پرونده قتل مولانا سمیع الحق پیگیری نخواهد شد.

مولانا سمیع الحق در دیدار با هیأت علمای افغانستان و عمر زاخیلوال سفیر این کشور در پاکستان خواستار مذاکره مستقیم با طالبان بدون حضور آمریکا و حتی مقامات پاکستانی شده بود.

وی اعلام کرد حاضر است مقدمات مذاکره با طالبان را که باید در یک مکان مخفی در کشوری ثالث انجام شود را فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید