تایوان: امیدواریم در فهرست معاف شدگان از تحریم ایران باشیم

  • آرشیو
  • شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۰۰
    کد خبر :408780

شرکت ملی نفت تایوان در باره مشمول شدن این کشور در زمره دریافت‌کنندگان معافیت آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران ابراز امیدواری کرد.

شرکت ملی نفت تایوان بعد از سخنان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر مستثنی شدن تعدادی از کشورها از تحریم‌های نفتی ایران طی بیانیه‌ای برای قرار گرفتن در این فهرست اظهار امیدواری کرد.
شرکت ملی نفت تایوان نوشت که با توجه به شرایط اقتصادی و نقش این اقدام در تنوع منابع نفتی، ما بسیار خوش‌بین برای قرار گرفتن در این فهرست هستیم.
در راستای تحریم‌ها علیه ایران در سال 2010، وزارت اقتصاد تایوان سیستمی برای کمک به ضمانت پرداخت شرکت‌های تایوانی که کالاهای خود را به منطقه خاورمیانه صادر می‌کردند برقرار کرد.
بر اساس گفته تایوان نیوز، در صورت عدم پذیرفتن دولت دونالد ترامپ برای ارائه معافیت به تایوان، این سیستم مورد تهدید قرار خواهد گرفت.
بنا بر اعلام شرکت دولتی نفتی تایوان، سال گذشته چهار میلیون بشکه نفت از ایران واردشده که این رقم معادل 2.86 درصد از مجموع کل واردات نفتی تایوان بوده است.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های پیشتر منتشرشده درباره مستثنی شدن تعدادی از کشورها از تحریم‌های نفتی ایران را تأیید و اعلام کرد دولت ترامپ هشت کشور را از تحریم‌های نفتی معاف می کند.
پیش‌ازاین، خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داده بود ژاپن، کره جنوبی، هند و چین از تحریم‌ها مستثنا شده‌اند اما اشاره‌ای به چهار کشور دیگر نکرده بود.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند؛ بنابراین هیچ چیز جدید برای نوامبر ( 13 آبان ماه) وجود ندارد که انجام دهد و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است.
به گزارش ایرنا ،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم درحاشیه نشست سه جانبه وزرای امورخارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان دراستانبول گفت: آمریکایی ها با تحریم های غیرقانونی علیه ایران به هدف پیش بینی شده خود نرسیدند.
عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی نیزبا اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفررساندن فروش نفت ایران، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا هر کاری که می خواست، انجام داد و بعد از چهارم نوامبر اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید