بهای بنزین در استرالیا به بالاترین سطح رسید

    کد خبر :408746

منابع خبری گزارش دادند: بهای بنزین در روزهای اخیر در استرالیا با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بالاترین سطح در یک دهه اخیر رسیده که علت اصلی آن افزایش بهای نفت خام در جهان به دلیل تحریم های نفت علیه ایران اعلام شده است.

افزایش بهای بنزین در استرالیا سبب شده که خانوارهای این کشور هزینه بسیار سنگینی را نسبت به یک دهه گذشته برای تهیه سوخت مورد نیاز خودروها و موتورهای خود بپردازند.
طبق گزارش شبکه 9 تلویزیونی استرالیا، هزینه ای که مردم این کشور در برخی از مناطق استرالیا برای سوخت می پردازند نسبت به گذشته حتی تا دو برابر نیز افزایش یافته است زیرا مصرف و مسافت طی شده توسط خانوارهای استرالیایی متفاوت بوده است.
این شبکه با انتشار یک گزارش تحقیقی از یک شرکت خودرویی NRMA دراین زمینه اعلام کرد: آمار نشان می دهد که بسیاری از خانواده های استرالیایی اکنون به طور متوسط 670 دلار در سال ( تاپایان سال جاری) بیشتر از سال گذشته برای خرید بنزین پرداخت می کنند.
براساس این گزارش یک خانواده استرالیایی به طور متوسط هزار دلار برای یک سفر 30 کیلومتری پرداخت می کند.
شبکه خبری 9 استرالیا افزود: هزینه خرید بنزین برای یک خانواده دارای دو خودرو در سال جاری، دو هزار و 10 دلار بیشتر شده است.
طبق گزارش رسانه های استرالیایی، بهای هر لیتر بنزین در این کشور با حدود 25 میلیون نفر امسال به 1.60 دلار رسیده درحالیکه این رقم سال گذشته 1.20 دلار بود که حاکی از افزایش 40 سنتی دارد اما این رقم برای خانوارهای مختلف استرالیایی پیامدهای متفاوتی داشته است.
دراین گزارش پیش بینی شده است با توجه به شرایط کنونی بازار جهانی نفت انتظار می رود بهای بنزین بیشتر از دو دلار در لیتر در استرالیا بالاتر نرود اما درعین حال افت بهای دلار استرالیا در قبال دلار آمریکا می تواند بهای کنونی بنزین دراین کشور را تا رقم یاد شده نیز افزایش دهد.
طبق این گزارش بهای بنزین در شرایط کنونی در بالاترین سطح خود نسبت به 10 سال گذشته در این کشور قرار دارد.
روزنامه گاردین استرالیا نیز با ارائه گزارشی دراین زمینه یکی از علت های افزایش بهای بنزین را افزایش بهای نفت خام در جهان درپی تحریم های نفتی ایران دانست.
گاردین در این زمینه نوشت: بهای متوسط نفت خام از اولین ماه سال جاری میلادی (ژانویه ) ( بهمن 96) تاکنون 14 درصد افزایش داشته و از 66 به 75 دلار در هربشکه رسیده است.
براساس این گزارش براساس اختلاف بهای دلار آمریکا و استرالیا این افزایش بها در استرالیا عملا 27 درصد بوده است.
طبق گزارش گاردین استرالیا افزایش بهای نفت خام سبب شده تا بهای بنزین برای استرالیایی ها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.
افزایش بهای بنزین با واکنش منفی مردم استرالیا روبه رو شده است.
معترضین استرالیایی در شبکه های اجتماعی خواستار کاهش بهای بنزین شده اند.
به گزارش ایرنا ،همچنین مردم این کشور شرکت های نفتی بیریتیش پترولیوم و شل را برای همکاری با دولت استرالیا و بالابردن قیمت بنزین مورد اعتراض قرار داده اند.
رشد تقاضا در آمریکا، کاهش بیش از پیش دمای هوا و افزایش متوسط بهای نفت خام دربازارهای جهانی نقش مهمی در افزایش بنزین در استرالیا داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید