توافق سر برگزاری دومین همایش همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی

    کد خبر :408654

در دیدار سفیر ایران در روسیه و وزیر امور قفقاز شمالی، طرفین به توافقاتی درباره برگزاری دومین همایش همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی رسیدند.

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و «سرگئی ویکتوروویچ چبوتاریف» وزیر امور قفقاز شمالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

یکی از موضوعاتی که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت، برگزاری دومین کنفرانس همکاری های ایران و قفقاز شمالی بود که اواخر سال جاری در تهران برگزار می شود.

در این ملاقات طرفین با تاکید بر روابط عالی سیاسی دو کشور و روند رو به رشد همه جانبه این روابط، موضوعات مربوط به تسهیل روابط بازرگانی، حل مسائل کریدور شمال جنوب، تبادل استاد و دانشجو، همکاری های استانی، توسعه همکاری های استانی، اجرایی کردن توافقات و تفاهمات، برگزاری همایش ایران شناسی، برگزاری همایش ایران و قفقاز شمالی و کمیسیون مشترک همکاری در تهران با حضور وزیر قفقاز شمالی و سایر زمینه های همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر این اساس، دومین کنفرانس همکاری های ایران و قفقاز شمالی در فوریه ۲۰۱۹ در تهران در دو بخش علمی- تاریخی و اقتصادی- تجاری با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی و اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، همچنین توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی در حوزه پیوندهای تاریخی منطقه قفقاز شمالی و کشورمان، توسعه تجارت و همکاری ها در حوزه سرمایه گذاری و پروژه های مشترک اقتصادی از محورهای این کنفرانس خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید