کارشکنی علیه گزارش مدارک تحصیلی حسین فریدون/ گزارش 10 روزه در 100 روز هم به صحن مجلس نرسید

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۱۹

عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون، با بیان اینکه در مسیر تهیه گزارش برای مدارک تحصیلی حسین فریدون با کارشکنی هایی روبرو هستیم، گفت: قرار بود طبق ماده 236 آئین نامه داخلی گزارش در 10 روز تحویل هیئت رئیسه مجلس شود اما نزدیک به 100 روز هم سپری شده ولی گزارش هنوز برای هیئت رئیسه مجلس ارسال نشده است.

محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته سه نفر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون گفت: موضوع مدرک تحصیلی حسین فریدون در مقطع دکترا در جلسه روز یکشنبه دهم بهمن سال گذشته کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و  مقرر شد کمیته سه نفره ای تشکیل شود تا برای برای اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس گزارشی تهیه و ظرف حداکثر ده روز گزارش به کمیسیون ارائه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: بر اساس آن هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

ابطحی اضافه کرد:  با توجه به درخواست نمایندگان برای روشن شدن وضعیت مدارک تحصیلی حسین فریدون، و ارجاع این موضوع به کمیسیون، اینجانب، محمد قمی و کارن خانلری بعنوان اعضای کمیته سه نفره انتخاب شدیم تا گزارشی تهیه و تحویل کمیسیون دهیم تا در صحن مجلس قرائت شود

وی افزود: ما بررسی های لازم را داشتیم و به نتایجی هم رسیدیم اما متاسفانه اعضای کمیته همکاری لازم را ندارند تا گزارش نهایی و برای کمیسیون ارسال شود.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون، با اشاره به اظهارات محمد قمی مبنی بر اینکه «کاری می‌کنیم انتشار گزارش مدرک فریدون به پس از انتخابات موکول شود چرا که در رای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد»، گفت: آقای قمی خیلی روشن صحبت کرد. اما باید توجه داشت که حق مجلس و مردم است که از مسائل آگاه باشند و نباید حقایق تحت فشار یک جریان سیاسی از مردم مخفی بماند.

ابطحی تصریح کرد: اعضای کمیته سه نفره متاسفانه در جلسه حضور نمی یابند تا گزارش کمیته نهایی و به کمیسیون ارجاع و سپس به هیئت رئیسه مجلس تحویل شود.

وی افزود: اگر مدارک تحصیلی آقای حسین فریدون درست است، چرا آقایان حاضر نیستند تا گزارش رسمی مجلس نهایی شود؟.

عضو کمیته سه نفره بررسی مدارک تحصیلی حسین فریدون با انتقاد از هیئت رئیسه مجلس گفت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس هیچ پیگیری در خصوص این گزارش نمی کند و در حالی که طبق آئین نامه این گزارش باید 10 روزه تهیه و در صحن مجلس قرائت می شد نزدیک به 100 روز از تشکیل کمیته می گذرد اما هنوز گزارش تحویل نشده است و هیئت رئیسه مجلس هم تمایلی به تهیه و قرائت این گزارش ندارد.

ابطحی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در 29 اردیبهشت برگزار می شود، افزود: ظاهرا تلاش همه از جمله کمیته سه نفره و هیئت رئیسه مجلس بر این است تا این گزارش قبل از انتخابات در صحن مجلس قرائت نشود.

طبق آئین نامه داخلی مجلس چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید